Avatar billede kristian Nybegynder
19. april 2002 - 11:11 Der er 11 kommentarer

USB eller PS/2?

Jeg har besluttet mig for at købe en optisk Logitech-mus. Men er USB eller PS/2 egentlig det rigtige valg?
Avatar billede delwin Nybegynder
19. april 2002 - 11:12 #1
USB.. så er du fremtidssikret.. + du kan hive usb enheder ind og ud som det passer dig mens maskinen kører..
Avatar billede backside Nybegynder
19. april 2002 - 11:14 #2
Jep, USB er at foretrække.  ;)
Avatar billede wisen Nybegynder
19. april 2002 - 11:14 #3
... Det kommer an på.... Skal du bruge din USB porte til andet, og har du en PS/2 port til det samme (altså en mus). Nu mener jeg at alle logitech-mus kommer med en lille adapter, så den kan begge dele. Prøv at undersøge det....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2002 - 11:15 #4
"fremtidssikret" - argh... lad være med at bruge det ord... intet er fremtidssikret ;)

Men ja... delwin har ret... køb en USB mus. Flere og flere nye pc'er har ikke ps/2 port. Så vil du være sikker på også at kunne bruge musen i din næste pc, er USB det korrete valg :)
Avatar billede kristian Nybegynder
19. april 2002 - 11:15 #5
Jeg har en PS/2-port, som i givet fald bare vil være tom, men det betyder jo ikke noget. Er der ingen ulemper ved at vælge en USB-mus?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2002 - 11:16 #6
Køber du en logitech USB mus følger der en ps/2 adapter med. Der følger IKKE altid en USB adapter med til ps/2 musen.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2002 - 11:17 #7
Der er egentlig ingen ulemper. Jeg kan få øje på en enkelt fordel. Jeg har feks. selv en usb hub stående på mit skrivebord. I den kører jeg både mus, tastatur og printer. Skulle jeg have enhederne sluttet direkte til min pc, ville jeg have haft et slemt kabelrod pga. min pc's placering :)
Avatar billede mike23 Nybegynder
19. april 2002 - 11:47 #8
...Noget helt andet er, at langt de fleste Logitech mouse & keyboards er leveret så man både kan tilslutte USB og PS/2.

Problem solved :)

/mike23
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
19. april 2002 - 13:14 #9
USB er lidt hurtigere end ps/2, så du får derved en større refresh rate...
Hader selv ps/2...
Kan kun opdateres ved genindlæsning ved genstart eller af autoexec.bat
Vildt skod
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:19 #10
Det er musen der er den afgørende faktor, ikke om det er USB el. PS2
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:20 #11
Og husk nu at lukke.  ;)