Avatar billede mss Nybegynder
19. april 2002 - 09:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virus i MS Exchange server 5.5 - fjernet??

Vi har desværre fået virus i vores exchnage server.

Virussen viser sig ved, at den sender tons vis af mails afsted til de samme modtagere....

Vi har nu fundet, hvem der er den "skyldige" - der er kun 5 ansatte, så vi har efter aftale kigget i alles mapper.

Alle vedhæftede filer, som har været med virus er slettet.

Der er ingen virus (i en fil) på serveren, som sådan.....

Er den fjernet blot ved at finde den enkelte fil, og derefter slette den permanent - eller skal man gøre noget mere??

Pt. har vi lukket for udgående mails, for at sikre os, at vi ikke sender yderligere afsted.

Avatar billede jakeman Nybegynder
19. april 2002 - 09:35 #1
Hvad hedder virussen ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. april 2002 - 09:39 #2
Det er jo ikke selve serveren som er inficeret med virus - men derimod klienterne, som er koblet op til denne. Derfor skal i scanne jeres klienter for virus.

At der så ligger en mail på serveren, som indeholder virus, skader ikke serveren eller klienterne, medmindre at denne bliver åbnet.
Avatar billede krustytk Nybegynder
19. april 2002 - 09:41 #3
goulduck--> Det kan du have ret i men det ville stadig være meget rart med et navn på virussen!
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. april 2002 - 09:44 #4
Ja... men det spørgsmål er allerede blevet stillet. Jeg forklare bare lige noget "basalt"..
Avatar billede riversen Nybegynder
19. april 2002 - 09:47 #5
enig i goulduck's svar...

og så vil jeg anbefale at få installeret fx. GroupShield på serveren...så undgår du, at nogen får mulighed for at åbne virus via mail, såfremt groupshield er opdateret selvfølgelig
Avatar billede mss Nybegynder
19. april 2002 - 11:55 #6
Ok. selve den klient, hvor virussen ligger er endnu ikke scannet.... Så navnet er mig ubekendt. Vender tilbage efter scanning.
Avatar billede krustytk Nybegynder
19. april 2002 - 13:07 #7
riversen-->> har du et link til hvor man kan downloade GroupShield i demo trial eller måske du ved "full version" af det???