Avatar billede brinch Nybegynder
27. juni 2000 - 11:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Autodisconnect hvis idle i 3 minutter

Kører modemsharing i netværk.

Problemmet er at når der har været
en connection (ISDN modem), og jeg lukker for explorer, og linien
har været idle i 3 minutter, skal den
automatisk disconnecte, det gør den
bare ikke.

Jeg kan se at ca. hvert minut, sender
windows?? 40 bytes, og modtager et par
byte, så linien er aldrig idle. Ingenting kører i baggrunden.

Hvad kan jeg gøre, er det windows auto update eller noget andet der checker
et eller andet på nettet, eller hvad.

Avatar billede prodic Mester
27. juni 2000 - 14:55 #1
det eneste jeg kan hjælpe dig med er den måde jeg gør det på : http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=15880
Men er ikke sikker på at det er det du mener, derfor er dette kun en kommentar.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. juni 2000 - 21:56 #2
Det er fordi du kører modemsharing.
Har du måske prøvet med en enkelt computer hvor du overhovedet ikke har installeret modem sharing?

-Maniacdog-
Avatar billede svindler Nybegynder
28. juni 2000 - 11:28 #3
Har du installeret ICQ, AIM, Yahoo Messenger eller lignende?
Det kan også være en Windows-maskine, der forsøger at bruge en dns-server at slå netbios-navne op.
Du kan evt sørge for, at Windows Netværk kun er bundet til IPX på alle pc'erne. Derved sikrer du dig også, at du ikke har åbnet for dine share's udefra internettet.
Avatar billede kapsel Nybegynder
04. juli 2000 - 15:34 #4
Prøv at kig på Tucows.com

Under connection managers, er der nogle programmer, som kan styre det..

Så kan du sige at hvis der ikke har været overført måske 1 KB i 3 minutter, så skal den hoppe af..

</kapsel>
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juli 2000 - 23:22 #5
Jeg kan anbefale et af de programmer som kapsel skriver om. Det hedder NetLaunch, er freeware og kan hentes her: http://www.blackcastlesoft.com/

Jeg har selv brugt det i nogle måneder, uden problemer. Du kan også få det til at starte programmer op, connecte og disconnecte automatisk på bestemte tidspunkter.
Du kan også få det til at trykke på knapper, så hele din DUN køre automatisk ... NetLaunch klare det hele !!

Avatar billede kapsel Nybegynder
07. juli 2000 - 23:24 #6
DUN = Dail Up Networking

bare så folk ved hvad vi fabler om ;)