Avatar billede bulkatho Nybegynder
18. april 2002 - 22:22 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

installation af Gforce 4 ti4600 (ASUS)

ikke godt, jeg sidder med mit g4ce 4 ti4600 og vil gerne installere det.. jeg har en ren installation af windows XP pro english ..
mit system er:
Tyan Tiger MPX /m Dual Athlon MP 1800+
512 Mb ECC Buffered DDR pc2100
Adaptec 29160 /m 2 scsi 160 diske, scsi cdrom og brænder
3-4 ide diske
masser af køling (9 blæsere i kabinettet)
oki, gforce 4 kan ikke automatisk installeres i XP, da xp ikke har nogen drivere til g4ce 4 .. derfor nVidia Detonator .. så snart grafikkortet er installeret, og maskinen genstartet, så starter den ikke helt op.. cirka når den når til at skulle vise desktoppen, så fryser maskinen HELT .. kan sagtens starte op med standard vga drivere, men så er der jo ikke noget 3d .. mit bud er, efter 3 timers prøven, at grafikkortet er defekt.. nogen der har nogen erfaringer med g4ce ti4600 og XP ?
Avatar billede bulkatho Nybegynder
18. april 2002 - 22:23 #1
skal lige nævnes, mit g4ce 2 mx 400 virker fint, og har kørt på det system i 3-4 måneder...
Avatar billede delwin Nybegynder
18. april 2002 - 23:59 #2
jeg har ingen erfaringer med GF4.. men du må sgu da ha for mange penge med sådan en maskine.. :-)

ps.. hvis du ikke kan få kortet til at virke, skal du bare sende det til mig.. :-)
Avatar billede jakeman Nybegynder
19. april 2002 - 08:43 #3
Har du checket om kortet sidder som det skal?

Har du prøvet driveren fra ASUS:

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=vga/agp/v8460ultra/2720w2p.zip

/Jakeman
Avatar billede icey Nybegynder
19. april 2002 - 12:34 #4
Har du tjecket, at du ikke tvinger GF4-kortet til at køre 4x AGP?
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
19. april 2002 - 13:26 #5
Prøv det i en anden maskine, og hvis det ikke virker så få det byttet...
Avatar billede fraller Nybegynder
21. april 2002 - 12:54 #6
Du skal lige være sikker på at det er den nyeste nvidea detonator driver du har installeret, fordi den version før ikke understøttede gforce4, det bøvlede jeg med da jeg fik min! (lidt lamt at nvidia at man ikk kunne få de rigtige driverne til deres egen chipset)!
Avatar billede bulkatho Nybegynder
22. april 2002 - 22:29 #7
jeg tog det med på mit arbejde i fredags og gennem testede det... det VAR doa .. dermed mit første doa kort fra asus ...  men pyt, gik over til leverandøren og fik det byttet og nu kører det...