Avatar billede uranhjorten Nybegynder
18. april 2002 - 21:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IP adresser

Jeg ville bare høre om det er mugligt for 2 computere at have den samme IP adresse eller om hackere kan udgive sig for at have den IP adresse
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. april 2002 - 21:58 #1
2 PC'er kan ikke have den samme IP adresse (eller retter jo, men der vil komme konfligt hele tiden)
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
18. april 2002 - 21:59 #2
jeg spørger mere fordi jeg har en FTP server som giver 2 bestemte IP adresser adgang altid
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. april 2002 - 22:03 #3
kan du ikke slå det fra så?
hvilken server er det?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
18. april 2002 - 22:04 #4
2 computere kan godt have den samme ip... men de vil kollide og den, der giver op først mister ip'en... det kan med andre ord godt lade sig gøre at snuppe en anden ip... men det er ikke let...
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
18. april 2002 - 22:05 #5
jojo jeg jan sagtens slå det fra men jeg ville være hjulpet godt på vej hvis det ikke var nødvendigt
Avatar billede knappe Nybegynder
18. april 2002 - 22:09 #6
2 eller flere computere kan da godt have samme IP, hvis de sidder bag en NAT !

Hvis "uranhjorten" nu sidderbag en router vil han typisk have en klasse-C 192.168.1.0... eller måske en B 172.16.0.0 adresse lige som så mange andre.  :-)
Avatar billede daiz Nybegynder
18. april 2002 - 22:11 #7
Mmmm hørte nogle snakke om noget "Ip-sharing" med noget microsoft os .... har aldrig selv prøvet og tror heller ikke det holder helt!
Avatar billede daiz Nybegynder
18. april 2002 - 22:12 #8
Jeg forstår ikke dit problem er det for de to ip'adresser er de eneste der skal have adgang til din ftp eller er det fordi din ftp skal virke som to ftp'er ?
Avatar billede knappe Nybegynder
18. april 2002 - 22:15 #9
De 2 IP'er skulle vel ikke være:
1) Din egen
2) 127.0.0.1

?? :-)
Avatar billede daiz Nybegynder
18. april 2002 - 22:17 #10
det gjorde mig mere forvirret
!

Kan du ikke prøve at skrive en lille case ?
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
18. april 2002 - 22:30 #11
Diaz mit problem er at de 2 IP adresser er de eneste som skal have adgang!
Avatar billede daiz Nybegynder
18. april 2002 - 22:31 #12
ok, så er jeg med... hvilken server har du ?
Avatar billede djernaes Nybegynder
18. april 2002 - 22:58 #13
Hejsa,

For at Intenettet "virker" skal hver maskine have en unik IP adresse, men du kan give to maskiner den samme IP adresse - det er ikke altid det vil virke.

IP adresser er geografisk tildelt udbydere og firmaer. Hvis en pakke skal sendes til en IP adresse, skal det vaere muligt at rute denne til den rigtige modtager "endestation".

Hvis din ven og hackeren er "meget taet paa hinanden" (sammen Internet udbyder og samme router hos udbyderen), saa kan "hackeren" godt "laane" din vens IP adresse. Som alternativ (men det har jeg ikke hoert ret meget om indtil videre) saa skal "hackeren" bryde ind i en eller flere routere og "omdirigere" trafikken for en stund.

Saa alt i alt - er det ikke saerligt sansynligt, men ikke umuligt. Den almindelige "hjemmefusker" vil ikke vaere i stand til at faa det til at virke.

Martin