Avatar billede nubibubi Nybegynder
18. april 2002 - 21:14 Der er 4 kommentarer

Voodoo3 og Quake3..

Hej!
Efter at have formateret min hd og lagt win2k ind fryser q3 når jeg starter det.
Umidelbart efter install kunne jeg fint spille, men da jeg patchede til 1.31 kunne jeg ikke starte spillet mere. den går simpelthen bare i sort skærm..

min spand:
Athlon xp 1800+
Voodoo3 (han må være synderen)
Soltek mobo
win2k (service pack 2)

Desuden kører jeg med 1.03.00 Win2K drivere på grafikkortet, har desuden prøvet med 3rd party drivere som Amigamerlin 2.1 uden held.. :( ?
Avatar billede hpo Nybegynder
19. april 2002 - 09:39 #1
Du skal sørge for at have de rigtige drivere installeret. Tjek om du kører spillet som glide eller d3d.

Hvis det er d3d skal du installere direct X, mens du skal have installeret glide-drivere (medfølger grafikkort på cd, eller kan downloades fra www.download.com)

VH
Hpo
Avatar billede nubibubi Nybegynder
19. april 2002 - 14:33 #2
Jeg har prøvet flere forskellige typer drivere.
Den nyeste officielle er 1.03.00, desuden er q3 et openGL spil. Så glem alt om d3d.
Avatar billede hpo Nybegynder
19. april 2002 - 17:36 #3
æhhh - sorry. Quake er et openGL-spil - jeg mente bare at man kunne skifte mellem d3d og openGL. Ikke desto mindre lyder det som et driver-problem.
Avatar billede spt Nybegynder
19. maj 2002 - 19:42 #4
voodoo 3 bliver så varmt at der skal en pci køler til at holde den på en ordentlig temperatur. jo nyere drivere jo varmere gpu