Avatar billede pfp Nybegynder
18. april 2002 - 19:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan jeg bruge en Mac?

Hej,

Jeg arbejder meget med grafisk design i f.eks. photoshop. Jeg har derfor hørt mange sige, at jeg burde skifte til en Macintosh.

Men...jeg bruger også utrolig megen tid på programmering i ASP, og jeg vil derfor lige høre, om jeg kan arbejde og teste det lokalt på en Mac? Evt. uden at skulle bruge en Windows emulator?

/pfp
Avatar billede runeevers Nybegynder
18. april 2002 - 19:55 #1
Prøv for guds skyld at arbejde på en mac før du køber en. Har selv enormt svært ved at vænne mig fra windows til macOS.

Syntes det er enormt langsommeligt at arbejde på en mac.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. april 2002 - 20:08 #2
Du har selv lige skrevet nøgelordene.

Når man har investeret i en Mac - har man også en PC (Virtual PC)

Mac får desuden yderst yderst sjældent vira.
Avatar billede styxx Nybegynder
18. april 2002 - 20:36 #3
Nej, du kan ikke teste ASP lokalt på en MAC.
Med mindre du har installeret en PC-emulator, eller installeret en ASP "emulator" til Apache (Det findes, men jeg kan ikke lige huske navnet)
PC-emulatoren Connectix Virtual PC, er også ret langsom under OS X, så det kræver en ret hurtig maskine med masser af ram for at få det til at køre acceptabelt. (Du kan jo beholde den PC du har og bruge den til ASP-proskrammering, så sparer du også 1500,- til Emulatoren)
Ang. grafisk design : Køb en MAC.
Avatar billede styxx Nybegynder
18. april 2002 - 20:40 #4
Der var den. Det hedder iASP og kan hentes her http://www.halcyonsoft.com/
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. april 2002 - 20:43 #5
Jeg har arbejdet med OS/2, Windows 98, Windows NT 4.0, Windows 2000, og så har jeg
arbejdet med Mac siden 1991. Så der skulle ikke være nogen problemer forbundet med
at lære og bruge en Mac.

Der var engang en tidligere PC bruger, der fortalte mig at han var enormt glad
for sin Mac. For han havde nemlig altid haft problemer med sin PC.

/per
Avatar billede fransen Nybegynder
18. april 2002 - 22:48 #6
bruger begge dele med stor fornøjelse - der er ikke den helt store forskel.

men med mac kan man komme til at savne at få sin sorte DOS session frem :o)
Avatar billede egonspock Seniormester
19. april 2002 - 00:08 #7
Læs evt. denne artikel om en Windowsbruger (erfaren med flere bøger om Windows på bagen), der faktisk godt kan bruge en mac nu :-)

http://www.zdnet.com/anchordesk/stories/story/0,10738,2861736,00.html
Avatar billede baal Nybegynder
19. april 2002 - 23:37 #8
Hej der
Jeg er pc-bruger på mit arbejde og Mac-bruger privat. Der er ingen tvivl om hvad jeg vil bruge til grafisk design. Mac'en er bare flere skridt foran her. Især da man flytter meget rundt på filer og gemmer underlige kopier over alt. Personligt arbejder jeg med grafisk arbejde på mit job og når jeg skal tale med grafiske virksomheder, kan jeg ikke tage dem alvorligt hvis de feks. arbejder på PC og laver deres filer i Corel. Mac'en er det rigtige værktøj til grafisk arbejde. (Hvis du arbejder i GoLive vil du straks opdage hvorfor!!!)