Avatar billede replica Nybegynder
18. april 2002 - 16:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tabel i stedet for rammer

Jeg har lavet et billede i Photoshop, slicet det i Imageready som laver et html dokument, eller d.v.s en tabel, som man kan benytte på en hj.side. Hvordan bruger jeg en tabel ligesom man bruger frames? D.v.s når man trykker på en link i en kolonne, sker der noget i en anden kolonne (skåret ud i pap). Er der nogen ulemper v. at bruge tabeller istedet?
Avatar billede hojben Novice
18. april 2002 - 16:10 #1
Du kan ikke bruge tabeller til dit projekt.. (har været der *g*) jeg kom over i noget med:

<iframe width="100%" height="385" border="0" cellspacing="0" align="left" FRAMEBORDER=0 scroll="auto" cellpadding="0" bgcolor="#000000" name="main" src="http://iis.serverguiden.dk/testframe.asp">
      <ilayer width="100%" height="385" border="0" cellspacing="0" align="left"  FRAMEBORDER=0 scroll="auto" cellpadding="0" bgcolor="#000000" name="main" src="http://iis.serverguiden.dk/testframe.asp"></ilayer>
</iframe>

altså Iframes..
Avatar billede hojben Novice
18. april 2002 - 16:14 #2
http://iis.serverguiden.dk ligger grund til denne kode:)
Avatar billede replica Nybegynder
18. april 2002 - 16:14 #3
Tak og æv...vil du ha' pointene Hojben, så send kommentaren som svar
Avatar billede hmm10 Nybegynder
18. april 2002 - 16:21 #4
<iframe> er en kodefunktion udviklet microsoft, og kan normalt kun ses af et microsoftprodukt...

MVH
HMM10
Avatar billede hojben Novice
18. april 2002 - 16:43 #5
virker også ved nye NS og Opera
Avatar billede backside Nybegynder
18. april 2002 - 17:14 #6
Man kan vist også bruge det her i tabeller:
<object data="index.htm" type="text/html" width=300 height=200></object>

Hvordan du sætter target på ved jeg ikke.
Avatar billede replica Nybegynder
20. april 2002 - 09:23 #7
Tror jeg holder mig til rammer i denne omgang, men tak for hjælpen:)