Avatar billede -benne- Nybegynder
18. april 2002 - 15:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af brugere

Jeg sidder og har ved mit uddannelsessted lavet et mindre netværk af brugere, kørene over et domain...

Men når jeg opretter en bruger og gemmer ham i administrationen, og herefter prøver at få hans nt-workstation til at logge på domænet, vil den ikke...

Jeg chekkede herefter brugeren igen, og vupti havde passwordet ænret dig til et langt (14 tegn) password..?
Og det gør den konstant.. Need help? hvorfor gør den det?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. april 2002 - 15:33 #1
det er bare en sikkerhedsforanstaltning så man ikke kan gætte sig til passwordet udfra antallet af tegn.
det er ikke fordi koden er ændret.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. april 2002 - 15:33 #2
husk at en NT maskine skal meldes ind i domænet før man kan logge på med en domæne konto !
Avatar billede tlaursen Nybegynder
18. april 2002 - 15:35 #3
Kan det være fordi PC-en ikke er medlem af det domæne du administrere?
Avatar billede -benne- Nybegynder
18. april 2002 - 15:35 #4
Okai - nu funker den, men nu skriver den, at brugeren enten ikke eksistrere eller er 'inaccessable'
Avatar billede jakeman Nybegynder
18. april 2002 - 15:37 #5
Stemmer dit logon navn overens med det du skriver i logonboksen?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
18. april 2002 - 15:39 #6
På den maskine hvor brugeren logger på, skal der stå
Brugernavn:
Password:
Domæne:
Avatar billede -benne- Nybegynder
18. april 2002 - 15:39 #7
jeg er ved at installere winnt workstation, og gør giver den domæne (Elysium) samt bruger 'cool' med pass 'delle'

Før det har jeg oprette en ny user i domain-manageren på PDC med cool og delle - intet andet
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. april 2002 - 15:40 #8
hvis du åbner Server Manager, er pc'en så nævnt på listen ? (hvis ikke er den ikke meldt ind i domænet)
Avatar billede -benne- Nybegynder
18. april 2002 - 15:41 #9
Skal siges at administrator-kontoen virker... Men det er jo ikke den jeg vil have på
Avatar billede tlaursen Nybegynder
18. april 2002 - 15:41 #10
Har du meldt PC-en ind i Domænet? For at kunne gøre dette skal du være lokal administrator og domæne administrator.
Avatar billede -benne- Nybegynder
18. april 2002 - 15:42 #11
TAK.. den var ikke meldt ind.. ;)