Avatar billede swiff2000 Nybegynder
26. juni 2000 - 15:36 Der er 10 kommentarer

Programmering i Flash4

Landet ligger således:
Jeg har arbejdet med flash i 2 år, men er nu mere eller mindre strandet på grund af manglende kendskab til programmeringen i Flash....mit spørgsmål er derfor...-hvordan kan dette lettest læres.

Og plz lad være med at sige: "Gå ind på www.flashkit.com og start med at gennemlæse samtlige tutorials...
Avatar billede gotcha Nybegynder
26. juni 2000 - 16:33 #1
Det første du bør gøre, er at vide hvad hver enkelt handling gør (f.eks. hvad et udtryk og en variabel er) og hvordan man bruger dem. Hertil er der en meget stor hjælp at hente i den vedlagte Hjælp-fil fra Macromedia.

Når du har gjort dette, bør du kunne lave små eksempler, hvor du kombinerer disse (prøv evt. at gennemgå de vedlagte eksempler fra Macromedia). Dette er nødvendigt, hvis du skal lave mere avancerede scripts.

Når du så har styr på disse basale ting, bør du nok prøve at tage simple filer, som andre har lavet, og prøve at genskabe dem. Hertil er det meget vigtigt, at du ikke blot kopierer deres arbejde og indsætter det i deres egen fil, men begynder at tænke over logikken og skriver det hele (og jeg mener virkelig det hele!) selv.

Håber det kan bruges :o)
Avatar billede stroehm Nybegynder
26. juni 2000 - 18:13 #2
Hvis du kan lidt visual c++, kan du lave .swf helt uden flash 4, du kan downloade hele swf kilden fra macromedias site(hedder SDK).
så kan man ting som ellers næsten er umuligt at lave via softwaren.....
*LOL*
Avatar billede gotcha Nybegynder
27. juni 2000 - 17:51 #3
Som hvad???
Avatar billede lp_fischer Nybegynder
28. juni 2000 - 00:55 #4
Gå ind på flashkit.com og start på alle tutorialsne fra en ende af ellers køb en bog eller sæt dig på din dertil indrettede og gennemgå den medfølgende tutorial, eller find en lærer.

før let kommer svært, focucer, hvis du har lavet flash i 2 år uden at komme til programering så må du være MEGET visuelt baseret(animation layout o.s.v.) er du SIKKER på du vil lære at programere i flash ? hvis du vil så (start for oven af denne tekst)

venligst :0)
Avatar billede stroehm Nybegynder
28. juni 2000 - 03:02 #5
>>gotcha
-Det kan du da selv finde på.
*LOL*
Avatar billede void Nybegynder
28. juni 2000 - 05:59 #6
Gå ind på www.flashkit.com og start med at gennemlæse samtlige tutorials...
Avatar billede gotcha Nybegynder
28. juni 2000 - 15:21 #7
stroehm >>

Det bliver efterhånden sværere og sværere at finde på ting, som ikke kan laves i Flash vha. et sprog som ASP og Photoshop :)

Hvis du har noget, som kom med det!!!
Avatar billede kylle Nybegynder
28. juni 2000 - 17:41 #8
Gå ind på www.flashkit.com og start med at gennemlæse samtlige tutorials...
Avatar billede lp_fischer Nybegynder
01. juli 2000 - 00:13 #9
Her er en GOD bog om flash programering skrevet af en fyr som har lært fra de programøre der har skabt flash:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0735708967/103-1385952-6787836

og den koster kun 13.50 dollar på amazon

en mere mulighed :0)
Avatar billede gotcha Nybegynder
02. juli 2000 - 17:53 #10
lp_fischer >>

Denne bog fokuserer mere på selve det, at designe med Flash end at programmere. Hillman Curtis har selv sagt, at han endnu ikke har haft tid til at gå i detaljer med programmering i Flash :)