Avatar billede shj Nybegynder
26. juni 2000 - 15:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

antal records i en Access97 database

Hej, hvor mange records kan der ca. oprettes i Access.... og vigtigere er der et sted hvor man kan sætte antallet af records tilladt i databasen.
Avatar billede privaten Nybegynder
26. juni 2000 - 15:57 #1
Jeg har aldrig hørt om at man kan sætte en begrænsning for hvor mange records man må fylde i en Access database, mht. hvor mange records den kan indeholde kan jeg kun sige at jeg ikke har ramt loftet selvom jeg har haft langt over 100.000 records i en enkelt tabel.
Avatar billede moses Praktikant
26. juni 2000 - 16:04 #2
Uha !!
Jeg har lavet en database, hvor jeg registrerede over 500.000 hændelser for 54.000 objekter af 2.700 personer.
Alt klyttet sammen til en stor resultat-table (bare for at se, om det kunne lade sig gøre.)

Der var masser af datoer, tekster og alt muligt i, men det gik fint.

Jeg har aldrig hørt om en begrænsning i Access.
Avatar billede mckelly Nybegynder
26. juni 2000 - 16:07 #3
Antallet af records er mig bekendt kun begrænset af pladsen på harddisken.
Nej der er ikke noget sted hvor du kan sætte antallet af tilladte records!
Avatar billede runesoft Nybegynder
26. juni 2000 - 19:58 #4
Microsoft Access database general specifications
Attribute Maximum
Microsoft Access database (.mdb) file size 2 gigabytes. However, because your database can include linked tables in other files, its total size is limited only by available storage capacity.
Number of objects in a database 32,768
Modules (including forms and reports with the HasModule property set to True) 1,000
Number of characters in an object name 64
Number of characters in a password 14
Number of characters in a user name or group name 20
Number of concurrent users 255
Avatar billede shj Nybegynder
29. juni 2000 - 23:10 #5
Tak for de gode indlæg, Det jeg har fundet ud af er at inde under menuen "funktioner->indstillinger fanebladet søg/rediger" er et felt hvor man kan angive "vis ikke lister hvor der kan angives mere en dette antal poster" Det var nok derfor at min database havde problemer når den røg over 1000 poster hvilket åbenbart er "default"

Hilsen Simon
Avatar billede privaten Nybegynder
29. juni 2000 - 23:21 #6
Super..