Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
18. april 2002 - 11:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bootmenu mangler efter win98 inst.

mit XP ligger i \windows
det 98 jeg har installeret ligger i \win98
De er (desværre) installeret på samme Hdd. uden partitioneringer.

sagen er den at 98 /igenigen) har overtaget styringen og nægter XP at starte. Der forekommer ingen bootmenu under opstart.

Xp's repair console burde kunne fixe dette, men sagen er den at jeg ønsker at gøre det manuelt. Min boot.ini indeholder intet default system, og selv om jeg tilføjer XP her vil den ikke vise menuen. Windows 98 står der også, dog kun som c:\="windows 98", altså uden mult(0) etc. Er det nødvendigt at bruge rep. console eller muligvis en bootmenu i win98 autoexec.bat?
Avatar billede semir Nybegynder
18. april 2002 - 11:45 #1
Du skal genninstallere XP,

/og næste gang du gøre det, så skal du installere win98 først og bagefter XP eller 2000, så de selv laver boot menu! /hvis du gøre det omvendt dvs, win XP/2000 og bagefter 98, forsvinder boot menu, da win98 kender ikke til XP eller 2000!
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
18. april 2002 - 12:13 #2
vil instillinger, programmer og registreringsdatabase gå tabt?
Avatar billede resten Nybegynder
18. april 2002 - 13:22 #3
Der er 2 mulighedder som man kan gøre ang dual boot den som M$ siger og den som jeg har lært af John stigers *ss*
hvis du skal køre med 2 OS så skal man sørge for at enten win 95/98/me/2000 ligger på C drevet og win xp på D drevet
så kan du ved opstart selv vælge hvilket OS som du vil køre,men du kan også gøre sådan her så du kan lægge win 95/98/me/2000
på D drevet og xp ind på C drevet.og det er jo dejligt hvis man har lagt win xp ind og så finder ud af at man nok også gerne
ville have win 98 ind til evt spil.
Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) -
skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini -
nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini -
næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :) (venligst lånt at John stigers)

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/bootcfg_kommandoen.asp

http://www.microsoft.com/Danmark/Support/xmlkb/DA306/5/59.ASP?LN=DA&SD=SO&FR=0
Avatar billede resten Nybegynder
18. april 2002 - 20:27 #4
:-)