Avatar billede zuul_greve Nybegynder
18. april 2002 - 10:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket video-capture-card skal jeg vælge???

Jeg er for tiden ud på kig efter et PCI kort, som jeg kan tilkoble mit videokamera til. Kortet skal både have en video input (composite video input) og et audio input. Kortet skal også helst kunne optage i sterio (lyd). Jeg har fundet frem til følgende kort, som muligvis godt kunne passe til mine "behov":

http://www.hauppauge.com/html/products.htm#pci

Mit spørgsmål er så om der er noger der har erfaringer med disse kort eller om folk kender nogle kort der er bedre?
Et andet spørgsmål er hvad "DBX-stereo" betyder? Betyder det at man kan optage i video stereo?
Avatar billede mcfrede Nybegynder
18. april 2002 - 10:32 #1
DBX er sikkert Dolby X
Avatar billede mcfrede Nybegynder
18. april 2002 - 10:32 #2
Men ved ikke en sk.. om det
Avatar billede pentium4 Juniormester
18. april 2002 - 15:57 #3
Jeg har dette kort (Studio DC10 Plus fra Pinnacle) og har aldrig haft problemer med det, men det kører desværre ikke i WinXP endnu.
Bruger det til at kopiere video ind på pc'en. (1.580kr.)

De har lavet et nyt kort som hedder Pinnacle Studio Deluxe og koster 3.249kr. http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=520&Langue_ID=7
Avatar billede mcfrede Nybegynder
23. april 2002 - 09:25 #4
Hvis det ikke behøver være PCI, kan du jo købe et ATI All In Wonder (AIW) Radeon kort (måske fås de også som PCI-kort). De er lige blevet rost meget på www.anandtech.com !
Avatar billede mcfrede Nybegynder
23. april 2002 - 09:25 #5
Det koster også kun 700 kroner for tiden på www.edbpriser.dk !
Avatar billede zuul_greve Nybegynder
23. april 2002 - 16:54 #6
Jeg har købt et andet kort, men det du (mcfrede) nævnte kunne også have været en mulighed!