Avatar billede mr.j Nybegynder
18. april 2002 - 08:21 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

ASUS vs SOYO

Hej.

Nu skal jeg bruge jeres råd igen:-)

Jeg skal havde købt et bundkort til P4 her om ikke så længe. Jeg har så bestemt mig for at det skal være med SIS 645 chipsæt!! Og har fundet frem til disse to kort som jeg er interreseret i! Nu er mit spørgsmål så er der det samme med ASUS kortet som der er med SOYOs?? Kan ikke rigtig finde ud af det ved bare at de ligner hinanden meget!! Hvilket kort ville i vælge?

Soyo P4S Ultra Dragon
Asus P4S333

På forhånd tak

MVH mr.j
Avatar billede francodavid Nybegynder
18. april 2002 - 08:22 #1
Er det fordi du ikke vil smide flere penge at du vælger SIS?
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. april 2002 - 08:23 #2
Umiddelbart, ASUS - baseret på deres rygte for at være blandt cremen - har selv haft to uden problemer.
Avatar billede xenion Nybegynder
18. april 2002 - 08:48 #3
Jeg villle vælge asus bundkortet da det er kendt for stabilitet!
desuden er SOYO berygtet for at have mærkelige fejl i deres bundkort!
en af mine venner havde et bundkort som lige pludselig stoppede med at virke og de kunne i finde forklaring!
Så vælg asus kortet!!
det måske lidt dyrere men det er det værd!
Avatar billede francodavid Nybegynder
18. april 2002 - 08:56 #4
xenion -> Ja Soyo laver underlige boards har selv haft et Soyo SY-P4IS2, når jeg så ville sætte min Mylex AcceleRAID 352 i maskinen ville det ikke finde min Adaptec AHA-29160.... Så skiftede jeg til ASUS P4B (og nu har jeg ASUS P4B266) og har ingen problemer set siden
Avatar billede mr.j Nybegynder
18. april 2002 - 09:09 #5
Hehe! Nej men kender ikke lige andre som understøtter PC2700 DDR! Skriv enlig hvis der er andre!
Avatar billede francodavid Nybegynder
18. april 2002 - 09:22 #6
2100 er vel også godt nok..... godt nok er det ikke så hurtigt som 2700, men hvis man vil have noget stabilt (og det vil man vel når man vælger iNTeL CPU....) Så tag et sådanne:
http://www.asus.com/mb/socket478/p4b266/specification.htm
Avatar billede mr.j Nybegynder
18. april 2002 - 10:01 #7
Vil ikke så langt ned i hastighed! Startede med at ville havde RDRAM. Men læste så om SIS 645 som jo sammen med 2700 var næsten lige så hurtig som i850 og RDRAM PC800. Samt at der er en masse dejligt udstyr på SOYO kortet! ASUS er faktisk billigere:-) Så prisen er ikke grundlaget!
Det jeg vil vide er om der er de samme ting med ASUS kortet som der er med SOYOs. Har læst utallige artikler om de to kort men har ikke kunnet tyde om der er de samme ting med! For hvis der er det er der ingen tvivl om at jeg vælger ASUSes!Blandt andet er der ikke RAID controller på ASUSes vel??
Avatar billede mr.j Nybegynder
18. april 2002 - 10:05 #8
Men jeg er sådan set også ret forvirret over hva der enlig følger med SOYOs for jeg syntes der bliver nævnt forskellige ting i næsten alle artikler!
Avatar billede francodavid Nybegynder
18. april 2002 - 10:17 #9
mr.j -> Kigger aldrig på kort som har VIA/SIS osv chipset, har haft meget dårlige erfaringer med dem. Mit sidste non-intel eventyr Soyo SY-P4IS2 var også uden en lykkelig slutning kortet ligge nu i en bunke sammen med et andet P4 board fra Matsonic (MS9017C) som værrende spild af tid (begge købt pga umuligt at finde nogle der kunne få mit ASUS P4B hjem). Og nægter at tro man kan andet end måle forskel på 2100 og 2700....
Avatar billede mr.j Nybegynder
18. april 2002 - 10:35 #10
Sikkert rigtigt nok! Det er da også et lækkert bundkort du har linket til der! Men jeg vælger stadigvæk at købe 2700 da de er de eneste der kan hamle op med RDRAM! Havde du andre problemer med dit SOYO kort ind overstående??
Avatar billede francodavid Nybegynder
18. april 2002 - 10:55 #11
mr.j -> Soyo SY-P4IS2 var ikke mit første Soyo (det var board nummer to fra dem) men det bliver det sidste. Jeg syntes den fejl var grov nok til ikke at bruge det længere tid end den tid det tog mig at komme til den lokale hardware pusher og købe et Matsonic med et iNTeL chipset (i845) til at mit ASUS P4B kom hjem.
Avatar billede mr.j Nybegynder
18. april 2002 - 11:12 #12
Nå okay! Lyder ikke godt!! Måske skulle man vælge ASUS!! Men nu må vi se om ikke der findes nogle lykkelige ejere af SOYO et eller andet sted derude:-)
Avatar billede francodavid Nybegynder
18. april 2002 - 11:14 #13
mr.j -> Vil ikke udelukke det, der findes jo også folk der er glade for deres Athlon:)))
Avatar billede niklaj Nybegynder
18. april 2002 - 11:36 #14
Her er der en test med sis645 baseret bundkort. http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/02/04/05/8560434

En test af PC2700 DDR-ram. (Så ved du også hvad du skal vælge der)
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/02/04/16/9184255

Og et bevis på at SIS chipsæt ikke er dårlige til P4.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/02/03/11/5665850
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
18. april 2002 - 11:47 #15
ASUS vil altid være det bedste!!!
Avatar billede mr.j Nybegynder
18. april 2002 - 11:52 #16
niklaj -> Tak for henvisningerne. Men jeg har læst dem allesammen!
Avatar billede niklaj Nybegynder
18. april 2002 - 15:27 #17
okay
Avatar billede mr.j Nybegynder
19. april 2002 - 08:10 #18
francodavid-> Hehe den var god! Det ser heller ikke ud til at det vælder med glade SOYO ejere:-)
Kan det virkelig passe?
Avatar billede francodavid Nybegynder
19. april 2002 - 08:23 #19
mr.j -> Leder man længe nok finder du nok en, men jeg tror ikke de hænger på træerne.... Men ASUS laver pt gode boards og har gjort det siden P3B kortne, de var kun lidt af på den med P2B og der omkring, har dog haft et P3 board med VIA chipset fra ASUS som jeg stadig har mareridt over, dog går der længere og længere mellem jeg vågner op i koldsved.
Avatar billede hankey Nybegynder
19. april 2002 - 18:30 #20
Vælg det nye 645DX chipset i stedet
Avatar billede niklaj Nybegynder
20. april 2002 - 00:02 #21
hankey--> der er ikke kommet 645DX understøttede bundkort endnu, men jeg vil give dig ret at hvis mr.j kan vente en uge eller to til 645DX er købemulig bør han gøre det(egentlig burde den, efter hvad jeg har hørt, være kommet men har ikke set den).
Avatar billede mr.j Nybegynder
22. april 2002 - 09:09 #22
francodavid-> Jeg lukker snart spørgsmålet! Og så tænkte jeg på om ikke du vil havde nogle point?? Jeg køber et ASUS bundkort! Det er billigere og jeg gider ikke at satse på at jeg får et SOYO kort uden problemer.
MVH mr.J
Avatar billede francodavid Nybegynder
23. april 2002 - 22:23 #23
Well.... Har ikke noget at bruge dem til, så hvis du mener du kan bruge dem så behold dem:)
Avatar billede mr.j Nybegynder
24. april 2002 - 08:49 #24
francodavid->Du gav de bedste begrundelser for hvorfor ASUS var det bedste valg! Så selvfølgelig skal du havde point!

Tak for hjælpen allesammen

MVH mr.j