Avatar billede oasen Nybegynder
18. april 2002 - 04:47 Der er 24 kommentarer og
7 løsninger

Celine Dion - vurdering ønskes...

Så er det sidste blevet finpudset, og jeg kunne derfor godt tænke mig en vurdering af www.celinedion.dk

Der vil ikke blive foretaget de store ændringer m.h.t. selve designet, men små kritikpunkter er selvfølgelig velkomne.

Herudover ønsker jeg sædvanen tro en vurdering af brugervenlighed, load-tid, infoformidling og opsætning i det hele taget.

Og sidst men ikke mindst - læg lige et indlæg i gæstebogen. Den er lidt tom pt. :)

Skyd løs...

Avatar billede echsphilee Nybegynder
18. april 2002 - 06:46 #1
rammen udenom med Celine i top er kanon, godt farvevalg generelt. I 1152*864 er der lidt meget plads udenom, men det er selvfølgelig også en lidt høj opløsning. Siden loader hurtigt, meget hurtigt faktisk, og navigationen er ligetil. alt i alt vil jeg gi' dig 10*13.
hej igen :-)
Avatar billede echsphilee Nybegynder
18. april 2002 - 06:46 #2
glemte lige...den hånd kan jeg sq ikke lide...
18. april 2002 - 07:36 #3
bryder mig ikke om ændringen i scrollbaren.
tror ikke rigtig jeg har mere at sige.
Jow, m¨ske når man ser i din source:
<!-- *************************Main slut************************* -->
sådan noget kunne godt fylde lidt mindre :).
Avatar billede schaefner Juniormester
18. april 2002 - 07:41 #4
Generalt er siden flot. Den blå border du har rundt om siuden fungerer godt. Dog kan jeg ikke lide hånden du har på forsiden. Jeg synes også du skulle ændre den lilla farve du har ved dine menupunkter. Ændre dem til nogle blå nuancer. Men ellers et godt stykke arbejde du har lavet der.

Karakter 10 @ 13

mvh Schaefner | www.disneyzone.dk
Avatar billede sthen Nybegynder
18. april 2002 - 09:48 #5
Meget flot arbejde.

Eneste kritikpunkt JEG har er scrollbarens farve. Den passer godt nok sammen med rammen omkring din side - men den virker meget "hård".
Har du evt forsøt at blande noget af den lilla farve (fra din linkbaggrund) ind i scrollbaren. Måske ville det tage lidt af det meget "hårde" udseende.

Men som sagt - FLOT arbejde.
Avatar billede answermaster Nybegynder
18. april 2002 - 11:55 #6
Rigtig god hjemmeside!!

Minus...

1) Den lillafarve ved menupunkterne er dårlig. Ret den til en anden farve!

2) I gæstebogen skal man også kunne vælge "østjylland".

3) Som de andre! Stryg hånden, det virker for uprofessionelt!

3) Sæt et par billeder ind på forsiden.

4) Lav knapper i menupunktet, det erfor kedeligt!

Plus....

1) Flot design med billedet i toppen!

2) Godt med en gæstebog. En skam at der ikke er ret mange der har skrevet i den!

3) Mange andre ting!!!

11 @ 13

/AM
Avatar billede oasen Nybegynder
18. april 2002 - 15:17 #7
Tak for de mange konstruktive svar:)

Jeg tænkte nok, at den med hånden ville komme, bryder mig egentlig heller ikke selv om den, men der skal være et eller andet billede af en art. Forslag?

Ang. scrollbaren - jeg dæmper den en lille smule, så den ikke ser helt så fremtrædende ud.

Og den lilla farve... tjaa... jeg synes selv, det giver et meget god kontrast til det blå, så det ikke bliver FOR blåt, men jeg kan godt prøve at ændre nuancen lidt, hvis nogen har en god farve..

Flere der har noget??
Avatar billede oasen Nybegynder
18. april 2002 - 15:21 #8
answermaster ---> Ja, Østjylland mangler da - det havde jeg slet ikke lagt mærke til. Det retter jeg sammen med det andet :)
Avatar billede oasen Nybegynder
18. april 2002 - 18:37 #9
Så er farven på menuen ændret, scroll-baren har fået den originale farve, men jeg ved ikke, hvad jeg skal bruge i stedet for den meget omtalte hånd...(?)

answermaster ---> Kom lige til at tænke over det... Østjylland er da ikke noget amt?! Du må da bo i enten Århus eller Vejle amt?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
18. april 2002 - 18:43 #10
hvad med at bruge et par noder i stedet for den hånd?
Avatar billede jakobgt Nybegynder
18. april 2002 - 18:49 #11
Hvor man vælger bopæl, ville det så ikke være en ide at sætte det i alfabetisk order?
Avatar billede oasen Nybegynder
18. april 2002 - 19:12 #12
Jeg tror jeg opdeler det i landsdel i stedet...

Ja, noder er en god idé, men dem bruger jeg allerede i diskografien...
Avatar billede vardepigen Praktikant
18. april 2002 - 19:23 #13
hej det er da en helt "vild" god side, du har lavet...

jeg kan godt lide overskueligheden, load-tiden er hurtig og den er utrolig brugervenlig.

jeg kan dog heller ikke lide hånden. hvorfor ikke finde en tegning eller lignende af en sangerinde.....

11 @ 13
Avatar billede oasen Nybegynder
18. april 2002 - 19:27 #14
Mange tak :) Men nu er jeg snart træt af at høre om den sk... hånd *g* Jeg synes bare, der skal være et eller andet - måske en fod? Neej... bare for sjov ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
18. april 2002 - 19:28 #15
Jeg kunne godt indsætte et billede, men det bliver nok lidt for småt ved siden af overskriften...
Avatar billede heungsu Nybegynder
18. april 2002 - 21:01 #16
måske en stjerne?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
18. april 2002 - 21:13 #17
hvad med at lave en hoveddør, der står åben i stedet for den h...
Avatar billede heungsu Nybegynder
18. april 2002 - 21:15 #18
eller et hus
Avatar billede oasen Nybegynder
19. april 2002 - 06:21 #19
Ja, jeg må se, om jeg kan finde noget! Ellers nogen der har noget kritik? :)
Avatar billede oasen Nybegynder
19. april 2002 - 06:37 #20
Heungsu & answermaster ---> Tak for inlæggende i gæstebogen forresten!! Nu begynder det jo at ligne noget :)
Avatar billede oasen Nybegynder
20. april 2002 - 04:46 #21
Virkelig ikke flere, der har et eller andet at sige?
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. april 2002 - 04:57 #22
Jeg syntes, at det vil se bedre ud, hvis du ikke starter lidt inde i hvert afsnit, men rykker det helt ud til venstre.
Ellers alle tiders side 10/11 @13
Avatar billede oasen Nybegynder
20. april 2002 - 06:39 #23
Ja, det er da muligt... Du mener ingen "text-indent" ved hvert afsnit?
Tak for komplimenten :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
23. april 2002 - 20:33 #24
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.celinedion.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Jeg kan ikke så godt lide hånden, og så synes jeg ikke dine vandmærker er nødvendige - synes ikke de pynter :)

Jeg synes heller ikke om at du indrykker tekst. fx:

    Endelig findes her en kort biografi samt en mindre samling med relaterede links med henblik på yderligere information.

    Finder du siden interessant, skal du være velkommen til at lægge en kommentar i gæstebogen eller sende en mail. God fornøjelse :)

Det er fint nok at vil overholde W3C etc. men hvorfor skilte med det? Det er store grimme logoer der ikke passer ind, og de fleste der besøger din side aner sikkert ikke hvad det er.

Den mørkeblå/lilla er ikke lige mig.

Der er skam også en masse positivt at sige, men det kan du jo ikke bruge til så meget. Held og lykke med sitet :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede oasen Nybegynder
23. april 2002 - 21:31 #25
startfirma--->

1) Hvilke vandmærker?

2) Jeg begrænser indrykningen til det første afsnit.

3) Jeg har gjort W3C's logoer meget mindre. Ang. W3C's fejlmeddelelser - min side som sådan har ingen fejl. Fejlene ligger i koderne jeg modtog til Chart/Popper-logoerne... Men nuvel, du har ret :)

4) Igen smag og behag - jeg kan godt li' den...

5) Tak for komplimenten!

Det kan godt være, du er ligeglad med points, men læg lige et svar, så jeg kan dele puljen mellem alle, der har sagt noget konstruktivt.
Avatar billede startfirma Nybegynder
23. april 2002 - 21:36 #26
1) celion dion skrevet på skrå

3) Forringe af popper etc. Jeg ville klage til dem, nu da du har gjort dig den ulejlighed at skrive valid kode. :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede oasen Nybegynder
23. april 2002 - 21:47 #27
1) Nååh... min baggrund. Ja, men jeg synes, der skal være et eller andet diskret, og det ser ikke godt ud, hvis jeg skriver det horisontalt fremfor på skrå...

3) Ja, det er ufatteligt dårligt, og jeg kan ikke engang selv rette koden, for fejlene ligger i deres henvisninger (href's)... Men nu har jeg helt fjernet W3C-logoerne.

Der er i øvrigt ingen indrykning nogen steder mere...

Du vil åbenbart ikke lægge et svar, men så skal du i hvertfald have mange tak for kritikken! :)
Avatar billede oasen Nybegynder
23. april 2002 - 21:54 #28
Startfirma--->Undskyld, det er mig, der sidder og sover - du har jo lagt et svar *g*
Avatar billede oasen Nybegynder
23. april 2002 - 22:00 #29
Så er det blevet tid til at lukke spørgsmålet.

Jeg siger mange tak til alle og har fordelt points'ne efter, hvor fyldestgørende/brugbar kritikken var.
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. april 2002 - 13:21 #30
Tak for point'ne. Det ser rigtigt godt ud nu efter rettelserne.
Avatar billede oasen Nybegynder
24. april 2002 - 16:46 #31
Tak skal du have - nu mangler jeg kun at fjerne hånden *G*