Avatar billede zicko Nybegynder
18. april 2002 - 00:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Frames?

Kan man ikke lave et frameset hvor framen i midten altid har fast højde og bredde?
Avatar billede krukken Juniormester
18. april 2002 - 00:59 #1
Ja, så skal du bare angive bredden i pix istedet for % i html-koden!
Avatar billede hojben Novice
18. april 2002 - 01:00 #2
hvordan ser dit frameset ud ?
Avatar billede krukken Juniormester
18. april 2002 - 01:07 #3
Prøv at gå ind på et hjemmeside(eventuelt din egen)! I menu linien trykker du på view, og vælger source! Her kan du se hvordan du har angivet din flame!
Avatar billede theill Nybegynder
18. april 2002 - 01:15 #4
<frameset rows="*,480,*" border="0" frameborder="0" framespacing="0">
<frame src="void.asp" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" noresize>
<frameset cols="*,640,*">
  <frame src="void.asp" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" noresize>
  <frame src="content.asp" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" noresize>
  <frame src="void.asp" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" noresize>
</frameset>
<frame src="void.asp" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" noresize>
<noframes>
    <body>no frames</body>
</noframes>
</frameset>

480 er bredden
640 er hoejden
content.asp er indholdet
void.asp er ... tom
Avatar billede zicko Nybegynder
18. april 2002 - 11:43 #5
Undskyld den lange svartid, tror vist jeg faldt i søvn :o)

theill > Det var lige nøjagtigt det jeg ledte efter.. jeg var ikke klar over at man kunne dele det op i 3*3 rækker / kolonner.. troede det max var 2*2.. men der kan man jo bare se.. Man lærer jo noget nyt hver dag.. Og du får bare lige alle pointene!