Avatar billede dex_dexter Nybegynder
17. april 2002 - 23:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

sampler program

er ikke sikker på hvad sådan et program hedder, tror det hedder sampler
men det skal virke på følgende måde :
jeg er lydmand ved et teater stykke, og skal have nogle lydeffekter lavet, vi spiller et stykke for "sesam sesam luk dig op" indgår og når der er en der siger det skal der være en klippe der går fra hinanden og viser en hule, jeg har tænkt på at lave nogle jordskælvslignende lyde til det, men længden af den lyd varierer fra gang til gang så jeg tænkte om der fandtes et program hvor man kunne gøre den langsommere og hurtigere alt efter hvor langt tid man fx trykkede på en knap eller sådan noget.

/dex2k
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
17. april 2002 - 23:52 #1
har ikke lige en ide om hvordan det skal være det program, men altså i store træk et godt avanceret aspiller prog, med pitch bend osv.
Avatar billede jokn Nybegynder
17. april 2002 - 23:57 #2
Jeg har hørt om et der hedder Reason, hvor man kan ændre en masse..... vildt avanceret, men om du kan bruge det aner jeg ikke :/
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. april 2002 - 00:02 #3
har kigget lidt på reason og tror ikke helt det er noget jeg kan bruge, desværre :(
Avatar billede vivibech Nybegynder
18. april 2002 - 02:04 #4
Jeg tror programmet Music Maker kan være løsningen for dig. Der kan du lave forskellige længder af samme lydfil, som du så kopierer og benævner med længden af lyden. Det kunne nok også være programmet Cool Edit, der er ret mange programmer der er anvendelige. Du kan jo lave forskellige knapper, der aktiverer de forskellige lydfiler. Synes det lyder som et meget interessant projekt :-)
Avatar billede vivibech Nybegynder
18. april 2002 - 02:14 #5
-Der er i øvrigt også pitch bend i Music Maker, samt mulighed for at skrue op/ned for lyden i udvalgte områder af filen, sådan at der kommer variation i den fra gang til gang. Jeg ved godt at jeg lyder som en reklame for dette program, men det er anvendeligt til rigtigt meget... Selv ville jeg nok vælge at have de forskellige lydfiler liggende i en winamp-player, med længden angivet i filnavnet, og så bare starte lyden derfra manuelt. Hvornår skal du bruge det?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. april 2002 - 17:16 #6
jeg skal bruge det hurtigst muligt, men jeg har prøvet med winamp, men det dur ikke rigtigt da lyden består af 3 sammensatte dele :
start || midt || slut

og hvis man trykker den igennem winamp looper den jo bare hele filen, men det er kun midten den skal loope.
men jeg skal have lavet det sådan at jeg kan smide nogle lyde på f.eks nogen taster(f.eks q+w+e)
så når du trykker q ned så spiller den start og går videre til midten som den looper indtil man slipper q igen så spiller den slut lyden.
hvis du forstå hvad jeg mener....
lidt ligesom nogen keyboards kan(dem man kan spille musik på)
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
29. april 2002 - 11:10 #7
Halli hallo... Nu kommer musikmanden på banen... Samplere findes både i hardware- og software versioner. Hvis du har en kraftig pc er samplerprogrammet Halion nok det mest kendte (men det koster 4000,-).
Men en sampler tror jeg ikke du skal bruge... Men snarer et lydprogram som kan timeshifte. Jeg bruger Wavelab men det koster også en bondegård. Men du kan jo sende dem til mig så kan jeg ordne dem :)
Ellers prøv nogle andre små programmer... De fleste lydprogrammer kan ordne det.
Mvh. morten hjort
Avatar billede vivibech Nybegynder
29. april 2002 - 12:04 #8
>>dex_dexter>> Når Morten tilbyder at ordne filerne for dig, synes jeg at du bør give ham point for svaret :-)Venlig hilsen Vivi Bech
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
29. april 2002 - 20:45 #9
vil jeg da benytte mig af, men mener jeg har set wavelab liggende i en demo eller noget et eller andet sted, men måske tager jeg dig på ordet, jeg regner med at have lydene næste ugen engang så kontakter jeg dig lige

men jeg mangler mest et program som kan gøre det "realtime".
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
01. maj 2002 - 18:53 #10
Jeg kan fint gøre det, men ikke for at rende fra det men det er jo klart lettest at du gør det for du ved hvor lange de skal være. Prøv at kigge efter nogle shareware versioner af nogle musikprogrammer. jeg vil vædde en forloren søløve på at den kan timeshifte...
Hvis du skal gøre det realtime skal det gøres ved hjælp af midi og det kan jeg altså ike forklare dig...
Mvh. morten hjort
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. maj 2002 - 19:10 #11
jeg har i øjeblikket gang i en dialog med en musikker om at låne hans hardware sampler som kan det jeg vil have "realtime" så hvis alt går som planlagt så kan jeg bruge den