Avatar billede firmappn Nybegynder
17. april 2002 - 22:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forms og data

Har oprettet en forms med diverse afkrydningsfelter og
tekstfelter inden for de røde streger, har læst her at man skal skrive sit mailto, det virke også men der kommer ingen data med mailen.
Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2002 - 23:42 #1
hvis du skal have nogle former for data med fra et mailto så skal du selv definere dem - fx <a href="mailto:kim@soze.dk?subject=Kommentar&body=Skriv din kommentar her">Eksempel</a>

hvis du vil have noget hvor brugere selv skal kunne skrive eller afkrydse forskellige knapper, så skal du over i noget serverside - altså fx asp eller php
Avatar billede mikkelbrabrand Nybegynder
23. april 2002 - 10:52 #2
En - for brugerne - nemmere løsning er at kalde et script fra din form når der trykkes submit. Du kan finde en del færdige scripts på  http://www.hotscripts.com.

Hvis du bruger mailto vil det åbne brugerens mailprogram og sende din form som en almindelig mail. Et script kan sende din form uden dette.