Avatar billede mrj615 Nybegynder
26. juni 2000 - 10:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ovalt billede

Jeg har Paint Shop Pro 5.0
Ved du hvordan man laver et firkantet billede om til et ovalt billede ?
Avatar billede naesager Nybegynder
26. juni 2000 - 10:48 #1
Har du icq?

add mig  8636555 så kan jeg hjælpe dig der
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. juni 2000 - 10:49 #2
Image > Deformation > Circle

eller: Vælge cirkel-tegneværktøjet, og så male det udenom i baggrundsfarven...
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. juni 2000 - 11:14 #3
Mange tak :o)
Avatar billede freeweb Nybegynder
29. juni 2000 - 22:55 #4
rfogh

Hvis du importerer et billede, er det ikke sikkert, at man kan kan få lov at få lige den farve man  bruger som baggrundsfarve.
Hvis man bruger deformation forvrænger man jo billedet.
Hvordan forøvrigt med afrundede hjørner?
Man kan selvfølgelig sende billedet en tur gennem  MS Fotoeditor, men det vil jo være smartest hvis man kunne lave det PSP.
Du skal nok få 15 point, hvis du kan svarer på det med de runde hjørner.