Avatar billede rabus Nybegynder
17. april 2002 - 20:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med messenger og ICQ over delt internet

Jeg har lavet et lille netværk i mit hjem. Alle mine PC'ere Kører XP, jeg har en "server" med 2 netværkskort i, hvor mit kabelmodem sidder i det ene, og det andet er forbundet til en switch som så fordeler internet ud til 3 andre PC'ere.
Problemet er at jeg ikke kan bruge kamera og voicechat funktionen på andre PC'er end min "server"..
Når mine venner prøver at forbinde, ja så skriver den bare at der er et problem med mit netværk.
Hvis jeg så åbner et remote program ned til min server, ja så kan jeg sagtens ringe folk op og se dem.
Hvad skal jeg gøre, jeg har prøvet at slå div. firewalls af..
Avatar billede nielsvp Nybegynder
19. april 2002 - 01:07 #1
Det er sikkert fordi du ikke har sat det op i NAT'en på din server.
Der skal du lave port forwarding på de porte du vil benytte.
Avatar billede rabus Nybegynder
19. april 2002 - 10:58 #2
Øøøhh, kan du uddybe hvordan den procedure foretages.
Avatar billede mike23 Nybegynder
19. april 2002 - 10:59 #3
Hvem er din udbyder??
Avatar billede rabus Nybegynder
19. april 2002 - 11:00 #4
Teledanmark. Web Speed. Kabel modem 256/Kb
Avatar billede mike23 Nybegynder
19. april 2002 - 11:06 #5
Teledanmark er ikke min stærke side. Men jeg ville ringe til support og høre dem ad.
Avatar billede rabus Nybegynder
19. april 2002 - 11:07 #6
Hvad er NAT ??
Avatar billede nielsvp Nybegynder
19. april 2002 - 11:19 #7
NAT står for Network Address Translation - Den over sætter fx privat til offentlige adresser.

Hvad har du af udstyr, router, firewall el ?
Avatar billede rabus Nybegynder
19. april 2002 - 11:27 #8
Jeg har en Computer med 2 netværkskort. Det er den computer jeg kalder "server". Det ene netkort er forbundet til mit kabelmodem, og det andet er forbundet til en switch, som så er forbundet til min egen, min kones og min bærbare computer.
Fra serveren kan jeg sagtens ringe folk op via messenger, og få hul igennem voicechat og web cam, men når jeg prøver fra de andre tre computere, ja så kører det ikke.
Jeg har prøvet at slå alle firewalls af, også dem der er indbygget i XP, men med uændret resultat.