Avatar billede b.a.s. Nybegynder
17. april 2002 - 15:05 Der er 6 kommentarer

Desktop CPU i bæbar

Jeg har længe set efter "den perfekte bærbar".
Den skal være nogenlunde billig (helst ikke over 19-20000) og skal ha' en god battery life og SKAL kunne køre CS (andre spil rager mig).

Først havde jeg set efter en IBM A30 med:

1000 MHz , Mobile Intel® Pentium® III processor med SpeedStep teknologi, 128 MB RAM, 30 GB 4200 RPM HD, 8xDVD drev, ATI Mobility RADEON M6 grafikchip med 16 MB VRAM, 15,1 TFT SXGA skærm (1400x1050), V.90 modem, 10/100 Mbit netkort, Trackpoint, Li-Ion, Windows 2000 Pro DK

Senere fandt jeg så den her:

Hi-Grade Ultinote M 6400 C1

1800 MHz , Intel Northwood Pentium 4, 512 MB RAM, 40 GB 4200 RPM, CD-RW/DVD drev, ATI Mobility RADEON M6 med 16 MB DDR grafikchip, 14,1 TFT XGA skærm (1024x768), V.90 modem, 10/100 Mbit netkort, Li-Ion, Windows medfølger ikke, 2,9 kg

Valget er svært. Hi-grade bærbaren koster 2000 mindre og har brænder med.
IBM'en er lidt dyrere (samme GFX i begge), men kun med en 1Ghz (dog en P3-M) og en 15,1 tommer skærm.

Jeg har set lidt på det her link, ifølge den er Hi-grade jo en rigtig god bærbar (At den fylder lidt gør ikke mig noget):

http://www.zdnet.co.uk/reviews/cstories/0,2942,e7111787-z2,00.html

Dens batteri skulle være ret kraftig...

Jeg vil så høre om hvad folk synes er bedst?
Har i nogle råd?

Og kan den køre CS?? (Er CS nørd ja ;) )
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. april 2002 - 15:09 #1
Bruger CS OpenGL??
i så fald, så tjek på firmaernes side om deres drivere understøtter dette.

Ville nok vælge Hi-Graden - skal du bruge over 1024 i opløsning??
Der er flere ram i - hvad kan de max i ram begge 2??
Selv er en 15" great at sidde med, men brænder/dvd er også VILDT mums
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
17. april 2002 - 15:13 #2
Hi-Grade kan max få 512 og IBM max 1Gb... Ja 15" er lækkert... Ved bare ikke...aRGH!... Bruger næsten aldrig brænder alligevel (men DVD is must i blærebar)..

Det var jo lige det.. Mener ATI er gode til OpenGL.. Men at der er en fejl i HL koden der gør ATI og Hl køre af ** sammen??
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. april 2002 - 16:10 #3
aner det ikke - skiller ikke HI
men har en sony fx405'er selv (købt i tyskland :)), hvor der ikke er ET eneste af alle dem der bruger mibility-1 (mener det er noget i den stil den hedder) drivere med OpenGL *grrr*

Brænder selv sjældent, men er monsterglad for muligheden samt det at se DVD - ahh :)
- nyder det især på rejser fra herning - bornholm, samt når man bare dovner somewhere i hjemmet..

Begge bærbare har ATIgrafik, såhh..
Personligt vil jeg mene at 1400*1050 er for småt på 15", men er nok en vanesag.
Kender ikke Hi-Grade og hvad der ellers kan "bugge" - men tag gerne en søgning på Google for at se om der er mange klager/goder i forums.
Avatar billede hankey Nybegynder
18. april 2002 - 01:53 #4
Jeg syntes du skulle droppe begge, og kigge på dell istedet, der kan du få en meget bedre bærbar med P4 og GF4.... www.dell.dk
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
18. april 2002 - 14:08 #5
Nej det er nok det værste produkt på markedet...
Jeg har mange venner der har DELL hver eneste virker af lort, selv køber jeg altid kun kvalitet (Intel, asus osv.)..
Aldrig skal jeg eje en DELL eller andet problemhardware.