Avatar billede klud Praktikant
17. april 2002 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Telias nye satsning

Hejsa.
Sidder her og skal til at bestille 2Mbit sammen med et par kammier vi vil lave et internt net. Router Switch og lign. Men jeg kan ikke finde nogen steder om Telias nye 2Mbit til 650kr. giver mulighed for dette, samt frygter at de ligesom de gjorde med Stofa, fik en masse kunder, og bagefter fik kunderne ned paa alle fire, og spredte deres b...., og jog en ordentligt prisstigning op et vist sted.

Er der nogen der har nogle kolde fact paa telia nye satsning.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2002 - 16:12 #1
Et af de facts jeg har bemærket mig er at pressemeddelelsen omtaler forbindelse OP TIL 2Mbit - men de lover vist ikke 2Mbit. Det er blot eet af de uklare punkter, der kan opfattes som en rekalme gimmick. Men vi har jo ikke set deres aftaledokument endnu.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
17. april 2002 - 17:55 #2
telia lover faktisk 2mbit og kommer slet ikke til at udbyde mindre båndbredder... så at man kan få 2mbit bredbånd for 150kr/måned lyder kanont... bortset måske lige fra, at der ikke er tale om flatrate, men om flexrate... for det 150kr får man 50MB pr måned... dvs at man kan checke sin mail engang i mellem og ikke mere... derefter skal man betale for sin trafik... akkurat ligesom med deres stofanet... så hold jer bare til stofanet/cybercity/tdc/whatever ... jeg tror ikke det er værd at skifte til telia's nye mærkelige idé... hele ideen med "bredbånd" går jo af det... pludselig skal man til at tænke på, hvor meget man bruger nettet... ligesom i de "gode" gamle modem dage... og det er jo netop det dejlige ved adsl, at når man først har betalt, kan man gøre som man vil...
Avatar billede klud Praktikant
17. april 2002 - 18:39 #3
Jeg tror ikke du har helt fat i det rigtige Thomas, Du kan sagtens faa andre opkoblinger end 2mbit, blot er prisen ca. det samme som hos de andre udbydere, og uanset hva du bruger vil Telia som jeg ser det vaere billigere end de andre max 650kr. om md.. Men jeg kan ikke se nogen steder om de tilbyder router loesning eller ej, og det er jo det vi er ude efter. Men hvis der er nogen der har en anelse om det vil jeg gerne hoere det.

Summa summarum, man kan faa 2mbit FLATRATE til 650kr. pr. md., ca. 200 kr. mindre end de andre.

Se evt. denne artikel paa jp.
http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/itogcomputer/artikel&art_id=3654617
Avatar billede drchip Nybegynder
19. april 2002 - 23:38 #4
Ifølge det jeg mener at unne læse af Telia's FAQ, så påstår de at man kun får en dynamisk IP tildelt, og at dette betyder at man kun kan have én computer på af gangen. Men modemet som de anvender (et ericson tror jeg det var) understøtter ethernet, og ifølge ericsons hjemmeside, kan man godt koble flere computere op på nettet via en hub/switch, idet modemet understøtter NAT (med alle de problemer det giver)..  Mit personlige forbrug skal holdes under 5 gb/måned førend det kan betale sig at skifte (rent pengemæssigt), og det ved jeg sgu ikke om jeg kan?!  Husk på atman skal betale 99 kr. for tlf. abb. oveni internet regningen...  Jeg kan kun tilslutte mig at "det er noget uklart" hvad der følger med Telias tilbud.
Avatar billede klud Praktikant
03. maj 2002 - 10:41 #5
lukker spørgsmålet