Avatar billede lindhardt Nybegynder
17. april 2002 - 13:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Dos concorde i WIN XP.

Jeg har et "gammelt" concorde program, som kører i DOS. Dette er i øjeblikket installeret på en maskine med OS WIN 2000. DA jeg gerne vil skifte over til WIN XP, vil jeg høre om det kan give nogle probleme, og evt. hvilke. ER der nogen som har erfaring med dette?
Avatar billede Broholm Novice
17. april 2002 - 13:47 #1
Fra 2000 til XP er der umiddelbart ingen forskel i hvor dårligt den kører... :-)

-Broholm
Avatar billede lindhardt Nybegynder
17. april 2002 - 13:49 #2
Jamen, det var jo så dejligt let. Så er det bare i gang med at skifte OS. Tak
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2002 - 13:49 #3
Navision (tidl. concorde) giver ikke garanti for om C4 understøttes af XP, så det er på eget ansvar
Avatar billede Broholm Novice
17. april 2002 - 13:50 #4
Men en opdatering til 2.10 er at foretrække. Jeg laver ikke andet til dagligt end at opdatere C5'ere, så sig til hvis du vil have et tilbud. :-)
Avatar billede Broholm Novice
17. april 2002 - 13:53 #5
Ok, det var ikke helt klart om det var C4 eller en gl. C5. Hvis C4 så må jeg også henvise til McRegns svar.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2002 - 13:53 #6
hvordan vil du opdatere en C4 til 2.10? Det lyder spændende. Til version 3.0 findes der et konverteringsværktøj fra C4 til C5, så jeg ville nok vente på det (med mindre der kun er finansposteringer, så er det nemt nok)
Avatar billede Broholm Novice
17. april 2002 - 13:55 #7
Samme måde som du nok også vil gøre det (stamdata og åbningstal). Ang. konvertering i 3.0: Hvis Navision kan lave det, så kan jeg også lave det. :-)
Avatar billede lindhardt Nybegynder
17. april 2002 - 13:56 #8
OK, det vil jeg gøre. Det er ikke mig som bruger concorde, men jeg skal installere XP, for en kollega, som bruger den gamle ver. af concorde. Men jeg vender tilbage hvis min kollega er interesseret. Tak!
PS: mvregn! Der er aldrig garantier for noget, og hvis der er, så holder den jo aldrig i højsteretten. :-)
Avatar billede lindhardt Nybegynder
17. april 2002 - 13:58 #9
Ved ikke hvilken ver. det er, kun at den er lavet til at køre på DOS platform.
Avatar billede Broholm Novice
17. april 2002 - 14:00 #10
Ok, men det kunne det første C5'er også. :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2002 - 14:08 #11
Til Broholm:

Sikke en selvtillid!
Jeg har også opdateret utallige C5'ere og jeg har også lavet mange konverteringer fra c4 til c5. Også nok til at vide at det ikke er helt
enkelt at konvertere lagerposteringer, udligninger m.v. Det giver med statsgaranti problemer på et eller andet tidspunkt. Det er dette jeg forventer Navision har en løsning på til version 3.0 af c5.

Til Lindhardt
Prøv at installer c4'eren og se hvad der sker. Hvis den er før 4.80 tror jeg ikke det dur, men de nye versioner kører rimeligt også på Win2000.
Avatar billede lindhardt Nybegynder
17. april 2002 - 14:13 #12
Tak for hjælpen. Det ser ud som at svaret ikke var så enkelt som jeg troede. Point er givet til broholm, for det første svar, men måske det skulle havde været mcregn. Under alle omstændighed "TAK FOR HJÆLPEN"
Avatar billede Broholm Novice
17. april 2002 - 14:15 #13
Ja, med det kniber bare med at få nogen til at betale for at få det udviklet (du ved sikkert hvad jeg mener). Men jeg har at tænkt på at lave noget som kan trække alle fakturaer osv. ud af C4'eren og så bogføre dem igen med alle de gamle datoer i C5'eren. Problemet er bare at det vil koste så meget C5-database at jeg tvivler på at kunden vil betale for det, frem for at fortsætte med åbningstal.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. april 2002 - 14:19 #14
En lindhardt med concorde problemmer *GGGGG* *ROFLMAO*

MC
Avatar billede lindhardt Nybegynder
17. april 2002 - 14:27 #15
Rolig nu Lucifer! Jeg har ikke skiftet OS endnu, så det kører endnu. Jeg skal nok vende tilbage hvis det ikke vil køre under XP!
MAn skulle måske prøve med at køre det under Red Hat 7.0? he he :-)
Avatar billede sbi Nybegynder
19. november 2002 - 09:38 #16
Jeg har prøvet at køre en gammel concorde light over på en XP og det virker fint, men jeg kan kun få den til at fylde en halv skærm (Også selvom jeg kører fuld skærm, så er nederste halvdel bare sort).

Er der nogle der har erfaringer med dette?

/SBI
Avatar billede amandas Nybegynder
07. januar 2003 - 15:51 #17
Jeg har samme problem med at concorde kun fylder halv skærm i XP er der nogen der har en løsning?
Avatar billede Broholm Novice
29. januar 2003 - 21:56 #18
Prøv at starte C4'eren med en bat eller cmd-fil således:

mode con cols=80 lines=25
multie.exe

Jeg har hørt om problemet, men ikke haft mulighed for at teste om "mode" kan gøre noget ved det. Lad mig høre om det virkede.