Avatar billede jokke Nybegynder
17. april 2002 - 00:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows media encodning

Jeg har problemer, med at bruge windows media encoder 7.1, den vender op og ned på mine videor, og jeg kan f.eks ikke slå lyd optagelse fra.
Er der nogle der kender til andre programmer til encodning af windows media files eller asf filer ??.
eller har gode råd til microsoftes egen
M.v.h
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 00:42 #1
Prøv her:
http://www.divx-digest.com/software/vid2asf.html
Jeg har aldrig selv rodet med encoding af asf, men hvorfor er det også lige du vil bruge det? DivX er kommet som streaming!
Avatar billede jokke Nybegynder
17. april 2002 - 00:48 #2
Jeg har allerede lavet filmende i div x format, men vil også gerne streame dem i windows media, eller asf, sådan at man ikke behøver downloade dem
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 00:53 #3
Men kan dn nye version af DivX da ikke streame? Det mener jeg bestemt at jeg har læst et sted...

Nå, nok om det! Mener heller ikke man skal bruge DivX til streaming! ;) Prøv ovenstående program og hvis det ikke virker, så tag en søgning på google, gerne noget avi2asf eller noget, det plejer at gi' pote! ;)

Jeg kravler i seng nu, så jeg er frisk og veludhvilet til i morgen!
Natter!

//hermandsen
Avatar billede pentium4 Juniormester
17. april 2002 - 02:17 #4
Nu skriver du ikke noget om hvilket styresystem du bruger, men her er et link - desværre kun til Win98 så jeg håber du bruger det.
http://home.t-online.de/home/hallbauer/avi2asf.zip

USH AVI2ASF Freeware Version 1.06

USH AVI2ASF is a Freeware Encoder from *.AVI to ASF
ASF is the Microsoft Streaming Format. Reduce your Videos
with high compression MPEG-4 Codec.
Avatar billede jokke Nybegynder
17. april 2002 - 03:38 #5
Jeg bruger Millenium
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. april 2002 - 08:34 #6
Du bliver nødt til lige helt præcist at forklare hvad dit spørgsmål går ud på. Ang. Lyden så skal du lave din egen profil i Media Encoder for at kunne slå den fra. (Du kan faktisk ikke slå den fra, men du sætter fordelingen af båndbredden til lyden til et minimum og videoen selvfølgelig helt i top.)

DivX kan sagtens streames - De kan dog også encodes, så man ikke kan. Hvilket format har du nu? Er lidt i tvivl om du har lavet dem i ASF eller hvad??

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. april 2002 - 08:35 #7
I øvrigt er ASF et af Microsoft egne DivX codecs - Har egentligt ikke noget med DivX at gøre, men som altid så kalder vi det bare sådan...
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 09:42 #8
>>nikolajdu
DivX bygger jo på samme teknologi (MPEG-4) som asf-formatet!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. april 2002 - 09:45 #9
Hermandsen - Du har ret i at DivX bygger på Mpeg4 formatet, men ASF er Microsofts eget codec og har i virkeligheden intet med "ægte" divX at gøre - Selvom de selv vil mene at det har....
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 10:34 #10
Nemmerlig! :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. april 2002 - 19:10 #11
Sker der mere i sagen?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 10:50 #12
åbenbart ikke :((
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. maj 2002 - 18:01 #13
Sker der noget eller hvad???
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. juni 2002 - 01:48 #14
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 16:03 #15
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. juli 2002 - 16:22 #16
Jeg har tre bud:

1. Han har skiftet mail adresse og opdaterer kun browseren for at finde ud af om der er kommet nye indlæg...
2. Han har fået sit svar og er ligeglad med dem der har svaret.
3. Han er på ferie.

Dog tror jeg ikke helt på den sidste... Hvis i ser hans sidst oprettede spørgsmål, så var det http://www.eksperten.dk/spm/232192 som blev oprettet d. 04/07 2002. Han deltager heller ikke i alle sine spørgsmål, og det er kun ved få af dem han har accepteret et svar...

Altså vil jeg skyde på at det er det første bud der passer... :)
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:34 #17
Hvad sker der???  Lukke-tid???
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. marts 2003 - 00:31 #18
Takker...