Avatar billede tafkas Nybegynder
16. april 2002 - 23:20 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

RAM til bærbar

Hej folkens...

...jeg har lige fået en bærbar pc'er i gave, men der er kun 128 MB RAM. Jeg ved ikke om det hjælper at nævne navnet på den, men det drejer sig om en Sony FX108K.
Mit spørgsmål er så, hvad hedder de RAM der skal i sådan en bærbar, kan man selv sætte dem i gg hvad koster de?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede halvsku Nybegynder
16. april 2002 - 23:24 #1
Download dette program:
http://www.sisoftware.demon.co.uk/san_dem/html/dload.htm
Det kan fortælle dig hvilken slags RAM din bærbar bruger.
Avatar billede halvsku Nybegynder
16. april 2002 - 23:25 #2
www.edbpriser.dk find dine RAM der.
Avatar billede fbj Nybegynder
16. april 2002 - 23:27 #3
Ja men man skal jo også vide lidt mere end bare hvordan man tænder og slukker for at sætte dem i.
Avatar billede tafkas Nybegynder
16. april 2002 - 23:49 #4
hej, jeg har nu downloaded og installeret programmet SiSoftware Sandra. Hvor er så den menu, der fortæller mig hvilken type RAM det er min pc'er bruger?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
17. april 2002 - 01:39 #5
Prøv at se lidt i manualen... Jeg har endnu ikke set en manual til en bærbar, hvor der ikke er beskrevet hvordan du sætter mere RAM i... Der er garanteret også et partnummer/bestillingsnummer.
Avatar billede robotten Praktikant
17. april 2002 - 08:37 #6
På side 95 i denne manual, kan der ses hvilken RAM type der skal i, og hvordan det skiftes:

http://www.club-vaio.sony-europe.com/en/solution/manual_hardware_pcg_fx_series_en.pdf
Avatar billede fraller Nybegynder
17. april 2002 - 23:56 #7
Det er ikk særlig svært at sætte ram i en bærbar, faktisk ret nem... det kræver bare en lille skruetrækker.... rammene sidder enten under tastauret eller under en "låge" på bagsiden af din bærbar(sikkert under tastaturet)... de skal bare sættes i ligesom almindelige ram!
Avatar billede tafkas Nybegynder
18. april 2002 - 00:31 #8
tak folkens, jeg har fulgt jeres råd og fundet ud af det jeg skulle bruge. Mange tak.