Avatar billede rabus Nybegynder
16. april 2002 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Messenger og icq på netværks pc

Jeg har lavet et lille netværk i mit hjem. Alle mine PC'ere Kører XP, jeg har en "server" med 2 netværkskort i, hvor mit kabelmodem sidder i det ene, og det andet er forbundet til en switch som så fordeler internet ud til 3 andre PC'ere.
Problemet er at jeg ikke kan bruge kamera og voicechat funktionen på andre PC'er end min "server"..
Når mine venner prøver at forbinde, ja så skriver den bare at der er et problem med mit netværk.
Hvis jeg så åbner et remote program ned til min server, ja så kan jeg sagtens ringe folk op og se dem.
Hvad skal jeg gøre, jeg har prøvet at slå div. firewalls af..
Avatar billede dragster Nybegynder
17. april 2002 - 15:12 #1
Det kunne lyde som om der er nogle firewall filtre, eller andet der laver ged i det.
1. Jeg ved at XP har nogle filtre man kan definere, er disse aktiveret ??
2. Har du lavet nogen form for routing, mellem de to kort ??
3. Virker internettet, web,ftp (almindelige inet applikationer) ??
4. Har du brugt XP's funktion til deling af internet ??

Svar på disse, så er vi et godt stykke vidre :-)

Mvh
JP
Avatar billede rabus Nybegynder
17. april 2002 - 16:05 #2
Jeg har som beskrevet prøvet at lukke ned for alle firewalls, også den i XP.
Det gav ikke noget ændret resultat.
Internet, web og ftp kører perfekt.
På min "server" som man kan kalde den. Det er den maskine, hvor der sidder 2 netværkskort i. Kan jeg jeg sgatens ringew op til mine venner, og få hul igennem til web cam, og voice chate. Men på de resterende computere, altså min egen, min kones og den bærbare, kan det ikke lade sig gøre. Internettet + alt muligt andet kører fint, men web cam og voicechat kan ikke etableres.
Avatar billede dragster Nybegynder
17. april 2002 - 16:52 #3
Det lyder bare som om at der er noget der blokere for traffiken !!
Hvordan har du lavet din routing, mellem de to kort ??

Prøv evt at configurer ICQ til at køre gennem firewall men uden proxy ??
Avatar billede rabus Nybegynder
17. april 2002 - 19:58 #4
Der er ikke lavet nogen routing.
Har det nogen betydning, og hvis ja, hvordan router man så de 2 netkort korrekt?
Det er XP's fuktion til deling af internet der er brugt, til at dele internette.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2002 - 12:31 #5
Avatar billede rabus Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:05 #6
Tak for jeres kommentar..