Avatar billede l_akira_l Nybegynder
16. april 2002 - 17:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

win98se og XP - ny install

Jeg køre win98se og winXP, med 98 på C og XP på D. Så vil jeg bare gerne vide, hvordan laver jeg en ren install på C, med 98se igen, uden at skulle installe XP igen ? Sidste gang jeg prøvede, formaterede jeg C og der kom en masse ballade ud af det, da dual booten ik virkede. Så hvis der er en der ved hvad man gør, så sig frem =D
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
16. april 2002 - 17:56 #1
kort sagt... det kan du ikke. Måske hvis du bruger en anden bootmanager. Men jeg tror ikke på det kommer til at virke. Selvom du installere XP på en andet HDD vil den stadig lave forbindeses filer til masterdrevet. det samme gælder også for 98/me/nt/2000.

mvh. DJM Secret
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
16. april 2002 - 17:59 #2
jo det kan man godt. Jeg har set en af mine venner gøre det, men vi var en anelse stive (lol), så vi kan ikke huske hvordan vi gjore =\
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2002 - 01:13 #3
Selv om jeg ikke skal gøre mig 100% sikker må det kunne gøres sådan: Efter formatering af C og install af 98SE (hvorved dualboot slettes) smækkes XP i cd-drevet, i bios sættes til at boote fra cd-rom, save & exit, genstart og når den booter på XP vælges Repair.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
18. april 2002 - 12:33 #4
ok... hmm, hvor vælger man den der repair, for alt jeg for frem er en auto repair ting, som bruge en floppy, som jeg ikke har lavet og ¨å kan jeg vælge en manuel repair, hvor jefg kommer ud til sådan en 'dos'-lingende ting, men jeg aner overhovedet ikke hvad jeg skal der..
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2002 - 15:24 #5
Prøv om ikke der skulle være ideer eller inspiration at hente i dette spørgsmål. Ligner lidt dit problem
http://www.eksperten.dk/spm/199839
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
22. april 2002 - 21:17 #6
Hmm, der var heller ikke meget at hente, ellers tak =/
Det der er mit problem er vidst at XP's bootcfg fixer kun leder efter 2000, NT og XP. Derfor kan jeg ikke bruge den funktion. M$ sux kanske enkelt bare.. øv øv øv..
Avatar billede halifax Nybegynder
23. april 2002 - 00:12 #7
Prøv om du kan bruge noget af dette om bootcfg
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/bootcfg_kommandoen.asp
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
23. april 2002 - 00:45 #8
som jeg skrev lige før :

'Bootcfg /rebuild kommandoen scanner alle harddiske efter styresystemerne Windows NT, Windows 2000 og Windows XP og viser resultatet. Du har så mulighed for at tilføje den Windows installation som kommandoen fandt.'

Så kan XP bootcfg KUN søge efter NT, 2K og XP...