Avatar billede festkongen Nybegynder
16. april 2002 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Celeron 1300

UPS ! Jeg store fjols, troede at jeg kunne bruge en ny Celeron 1300 i mit gamle bundkort fordi den passede i soklen og bundkortet understøttede bus-hastigheden.
Det virkede imidlertid ikke... jeg har senere fundet ud af at det er fordi at mit gamle bundkort havde et bx440 chipset og den nye Celeron skal bruge det nye...
Mt spørgsmår er: Hvor stor en chance er der for at min processor har taget skade ?
Avatar billede mcfrede Nybegynder
16. april 2002 - 14:48 #1
50/50
Avatar billede rdc Nybegynder
16. april 2002 - 14:54 #2
Stortset intet, med mindre at du selv har givet den "fysiks" skade. Da du opdagede at din processor ville "starte/køre", ville det have været en lugt hvis din cpu var brændt/skade.
Men, hvis det nu var at din cpu havde taget skade så kunne du jo sagtens, bare tage den med tilbage til stedet som du har købt den fra, og fortæller dem historien.
Avatar billede rdc Nybegynder
16. april 2002 - 14:55 #3
Beklager, mit sprog, da jeg havde travlt med at skrive det.
Avatar billede festkongen Nybegynder
16. april 2002 - 16:13 #4
Forhandleren er vel ikke forpligtet til at tage processoren tilbage når man selv monterer den !?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
16. april 2002 - 18:39 #5
BX440 kører fortrinligt med de nye Tualatin FCPGA2 baserede P3... Chipsettet er faktisk hurtigere end de nyere chipset fra intel.

Hvis CPUen er købt pr postordre har du 14 dages fortrydelsesret såfremt CPUen er i væsentlig samme stand som da den blev købt.

Jeg vil dog anbefale du kontakter www.powerleap.com, og køber deres FCPGA2-FCPGA1 omformer til ca. $69...

Et billigt Tualatin board kunne f.eks. være ECS P6S5AT som koster ca. 700,-
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
19. april 2002 - 02:59 #6
Fik du løst problemet?