Avatar billede lars2205 Nybegynder
16. april 2002 - 14:18 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Internet explore, samtidig med outlook

Hvordan undgår man at internet explore starter samtidig med at outlook starter, når man bruger kommandoen :

gotonetpage "mailto:minmail@minmail.dk"

M.v.h.
Lars
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 14:27 #1
Det tror jeg ikke du kan undgå, da gotonetpage skal eksekveres i en Browser.
Avatar billede lars2205 Nybegynder
16. april 2002 - 14:36 #2
Der må sgu da være en kommando der kan starte outlook uden at internet explorer også starter.
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 14:40 #3
Hvis du kender programmets placering kan du starte det med open kommandoen.
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 14:46 #4
Det kan være at der findes en Xtra til det, men de er jo ikke gratis.

http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/director_xtras.htm
Avatar billede stormester Nybegynder
16. april 2002 - 15:46 #5
Jep Tino har ret...Det kræver en Xtra, og det er for dårligt at Macromedia ikke har en bedre workaround!!!

Nå, men har et eller sted set at du kan lave din egen "outlook", en "mail movie" hvor du kan integrere en komplet mail funktion i dit fede design...

finder lige et link.....
Avatar billede stormester Nybegynder
16. april 2002 - 15:49 #6
Avatar billede stormester Nybegynder
16. april 2002 - 15:50 #7
Har ikke brugt den....men vil gerne vide om den kan bruges
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 15:50 #8
Great!
Avatar billede stormester Nybegynder
16. april 2002 - 15:52 #9
et svar hvis Point skal deles ;)
Avatar billede stormester Nybegynder
16. april 2002 - 15:54 #10
Grete (o)(o) hun er gået  ;)
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 15:56 #11
Tag du dem bare, det var dig der løste det!
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 15:57 #12
Hvem er Grete?
Avatar billede stormester Nybegynder
16. april 2002 - 16:00 #13
Det kunne du lide at vide, brug din fatasi...nej, bare fordi Great ligner Grete (Grethe)
Avatar billede stormester Nybegynder
16. april 2002 - 16:01 #14
hurra...fantasi
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 13:14 #15
Lars fik du det til at virke?
Og i såfald, hvad har du ændret i forhold til den originale fil?
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 13:22 #16
Nej...den kode der var ved macromedia fungere kun ved multiusere.
Min DIR skal på en præsentations cd, som kan havne hvor som helst.
Så desværre....
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 13:41 #17
Har overvejet en anden løsning.....Hvad nu hvis vi  kan få Director til at lukke et "selv deffineret" html dukument op i browseren, samtidig med at den lukker Outlook op!  i det dokument kunne der stå  "Vent...lukker dit mail program op" ...så man slipper for at få en fejl søgning efter en serve ved navn mailto...bla. bla.
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 13:43 #18
Du må gerne komme med et lingo eksempel, hvis muligt
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 13:44 #19
HTML siden skal så bare ligge i roden samme med dine andre dir filer.
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 13:44 #20
roder lidt med det...og vender tilbage
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 13:46 #21
aha....ok
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 14:02 #22
Det her virker på en mac (& NetScape....)

on mouseUp me
  goToNetPage "DitWebDoku.html"
  goToNetPage "mailto:stormester@yahoo.com?subject=Se lige her du"
end

prøver lige på en PC (med Explorer)
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. april 2002 - 14:18 #23
Men er det ikke det han gør? :)

Hvad bruger du den første goToNetPage til?
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 14:24 #24
Til at lukke et andet dokument op med, end det med fejlmedelsen i ..."kan ikke finde en serve ved navn mailto.fuckPia@dfp.dk...bla..bla."
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 14:40 #25
Virker ikke umidlebart....men jeg finder en løsning.....for hvis browseren er åben før du trykke på knappen så virker det !! roder videre
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 14:41 #26
ok
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 14:54 #27
on mouseUp me
  goToNetPage "DitWebDoku.html"
Beep
  goToNetPage "mailto:stormester@yahoo.com?subject=Vi vil ansætte dig"
end

Det her virker ;)

Du må lige selv  teste det på 400.000 andre maskiner..og nu har du jo også min mail hvis I vil tilbyde mig et job hos jer (he he)
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 15:02 #28
fordelen ved denne workaround er også at nu går det hurtigt med at lukke de andre programmer op...fordi man ikke skal lede efter en server der ikke findes! smart
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. april 2002 - 15:12 #29
hmm... der er et eller andet vi er ueninge om. Jeg forstår på ham, at han ikke vil have Explorer til at starte op inden den åbner outlook, men gå direkte ind i Outlook. Og at han kører filmen fra en Projektor.

Er det mig der er forkert på den?
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 15:14 #30
Jeg har ikke lige tid til selv at teste, men det er fedt hvis det virker.

Vi er desværre kun multimediedesigner studerende....ellers tror jeg godt vi kunde finde ud af noget.

Tusind tak, det hjælper os meget videre

Lars Nielsen
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 15:21 #31
Nej nej, det her er en snyde måde hvor man kan lukke brugers mail program op med. UDEN at kende stien til programmet, eller have en dyr ekstra..

Prisen for dette Fusk er bare at du lukker både default browseren, og dit mail program op...Nu kan du bare bestemme indholdet af det tomme dokument der er i browsere...Det ligner ikke længer en fejl at den lukker Explorer/Netscape op først...på nogle set -up kan der komme en grim fejlmedelse op hvis du kun bruger goToNetPage "mailTo:  ....."

Så det her løser ikke problemet som sådan, med det virker lidt mere tjekket (på en eller anden måde)

Håber jeg fik dig med, Tino ??
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 15:23 #32
Multimedie stud...he he, det tænkte jeg nok..been there done  that  (næsten)
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 15:35 #33
ok...er du hoppet fra....eller er du færdig udd.
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 15:40 #34
Jeg tog den gamle mediekoordinator udd. og blev færdig fra kolding i år 2000....og er en af de 7/8 ud af et hold på 25, der fik job....Så skyd nogle af dine medstuderende. LOL
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. april 2002 - 15:40 #35
nej ikke helt!
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 15:44 #36
Ja....mine udsigter er ikke særlig gode p.t.

Vi har ikke fået den bedste omtale i medierne !!!!
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 15:52 #37
--TINO Sorry, men jeg tror ikke jeg kan udtrykke mig bedre....hvad sker der hos dig når du bruger goToNetPage: "mailTo:...." ?

Hos mig sker der følgende

-Projectoren lukker browseren op
-søger et langt stykke tid efter en server/ en web side
-kommer med en fejlmedelse om at siden "mailto:......" ikke kunne finde
-Lukker OutLook op

Efter mit fusk

Projektor lukker lynhurtigt Explore op, (indholdet er min webside, der ligger med på cd'en)
lukker outlook op foran explorer!

Så dette er ikke løsningen som sådan, bare optimering..(dårligt ordvalg)
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 15:59 #38
Lars, helt seriøs fejlen er ikke jer eller mediernes.....Det er de tekniske skoler, der bare er en stor penge maskinne der  bare lukker en million elver ind, for at få penge i  kassen.... De er åbenbart ligeglade med de manglende job muligheder der er bagefter.
Lave et hold på 8 elever..og der er job til jer alle (uddannnlesen vil være en succes).

Det er faktisk lidt fusterende at se at pisse dygtige elver ikke får et job når de er færdige fordi de ikke lige har rudsave på armen eller har en fætter der har jubii.
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 16:02 #39
Nå det gik hvis lidt stærkt...med de mange slåfejl..håber du forstår hvad jeg skriver Lars .)
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 16:05 #40
Jeg er helt enig...samme problem i Esbjerg
Avatar billede stormester Nybegynder
17. april 2002 - 16:10 #41
Nå men pøj pøj med både Cd-rom projektet, og job søgning... tilbage til  jobbet!
Avatar billede lars2205 Nybegynder
17. april 2002 - 16:11 #42
yes....og tak