Avatar billede zapsi Nybegynder
16. april 2002 - 13:17 Der er 12 kommentarer

MIN pc starter op og går ned

MIN pc starter op og går ned, men kører den først er der ingen problemer. Skal bare sørge for ikke at skulle genstarte :( (umuligt). Den lukker først ned når den kommer ind på selve skrivebordet.
Har win 2000 512 DDR ram g-force 3 200 ti soltek bundkort.
Har prøvet at sætte win 2000 cd i og lede efter fejl uden held. Har haft min pc åbnet, for at se om noget skulle være løst. Har ikke indstalleret noget nyt lang tid så er lidt på bar bund her. Ville mene det måske er en dll fil der er gået sin vej ??????
Noget forslag på forhånd tak Zapsi
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2002 - 13:19 #1
Hvor længe siden er det du sidst har formateret?

Den løsning med at lede på Win2k cd'en, er det reperations funktionen du har brugt der?

Prøv evt. at se i BIOSen hvor varm din CPU er.
Avatar billede eatbingo Nybegynder
16. april 2002 - 13:20 #2
jeg har været ude for lidt af det samme med en spritny pc og win 2000, det viste sig at der var en fejl på harddisken, en ny HD senere og vupti så kørte den.
Avatar billede stig3 Mester
16. april 2002 - 13:32 #3
Man kan starte op i fejlsikret tilstand (forhåbentlig) ved at trykke på F8 under opstarten.

Så kan du lede efter eventuelle konflikter mellem din hardware.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 13:35 #4
Load Default Setup i bios og se om den så ikke kører!
Avatar billede francke Nybegynder
16. april 2002 - 13:55 #5
retaxes> Du kan godt lide det udtryk hva'!!  :=)
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. april 2002 - 13:59 #6
4 in 1 driver? Hvis det er VIA chipsæt.
http://www.viaarena.com/?PageID=2
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 14:06 #7
francke> hostesaft hjælper også mange gange ;o)
Avatar billede zapsi Nybegynder
16. april 2002 - 20:00 #8
Har prøvet at reparere den og prøvet ved hjælp f8. Min hard disk er 2 måneder gammel :). Så nu ser jeg på mit chipsæt, men der er ikke noget jeg frygter mere end at rode ved det .
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. april 2002 - 20:01 #9
francke+retaxes >> loool
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. april 2002 - 20:05 #10
Har haft det samme problem i forgårs.. Men fandt da ud af hvad det var.. Den genstartede først lige inden ikonerne på skrivebordet kommer?? Ikk'?? Har du ZA (ZoneAlarm)?? Hvis duha rska ldu prøve at deaktivere den og så genstarte.. Altså fjern det der hak i Load ZonaAlerm at startup.. Så virkede det hos mig.. Jog gik så ind på administratorbrugren og satte hakket på igen.. Men er 99% sikker på at det var ZA der gjorde det på min.. Prøv det..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. maj 2002 - 22:49 #11
Er det tid til at lukke snart??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:08 #12
lukketid?!