Avatar billede oleolsen Nybegynder
20. juni 1999 - 21:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netscape og Host on Demand

Netscape 4.0 kom med "indbygget" telnet emulator til 3270 og 5250 emulering - hvor er den funktionalitet i Netscape 4.6
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 21:43 #1
hvis jeg skriver telnet://server.com

så starter den da en telnet klient... hvad er så problemet?
jeg bruger NS 4.61
Avatar billede oleolsen Nybegynder
21. juni 1999 - 13:34 #2
keyboard-layout er vt et eller andet ikke 3270 eller 5250 -
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juni 1999 - 14:33 #3
øøøh jamen der komemr sgu da en telnet klient
Avatar billede oleolsen Nybegynder
22. juni 1999 - 00:46 #4
Du har ret - der kommer en telnet session - meen, keybord-layout er vt52 eller vt100 - disse keybord indeholder ikke alle funktionstaster som anvendes i applikationer udviklet til ( i mit tilfælde 5250 emulering) 3270 og 5250 er specielle IBM host terminaler.
Der findes specielle telnet-klienter, som emulerer 5250 - bla mocha5250, men disse er textbaserede og virker langsommere over VPN end grafisk baserede klienter (hvorfor ??).
Derfor var det nærliggende at benytte funktionaliteten i netscape 4.0, og den var med da 4.0 kom på gaden.
Jeg har den desværre ikke mere og har kun kunnet finde en version 4.08 stand-alone edition - derfor min efterlysning idet klienten skal anvendes af alm. dødelige brugere. - foreløbig tak for din indsats
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 01:16 #5
da jeg brugte NS 4.0 så lignede den telnet session der kom, godt nok den der er nu

er du sikker på at du ikke bruger en andne windows nu eller en opdateret version af TCP/IP, da det er der den følger med?
Avatar billede oleolsen Nybegynder
23. juni 1999 - 15:25 #6
der er en opsætning i NS 4.0 hvor det kunne opsættes, hvis man telnetter direkte på den måde du foreslår er det wins egen telnet -
for et par dage siden fandt jeg en opskrift på nettet - men jeg kan ikke huske hvor - der viste det som en funktion i rullemenuen øverst - har du en NS 4.0 enterprise ?? eller ved du hvor jeg kan få den ??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 18:33 #7
altså netscape 4.0 pro? 2 sek
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 18:38 #8
ftp://ftp.netscape.com/pub/communicator/4.08/english/windows/windows95_or_nt/professional_edition/cp32e408.exe

ellers hvis du skal have en anden version, så bare udskift tallene i min URL