Avatar billede starhand Nybegynder
16. april 2002 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

3D Max og databaser

Jeg skal prøve at linke databaser, f.eks. et excel-regneark, til objekter i max, således at jeg kan gøre modelleringen dynamisk og afhængig af flere parametre f.eks. trafik.
Er der nogen der har en idé til et plugin el. lign.?
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. april 2002 - 13:08 #1
Jeg tror du vil blive slemt skuffet. Jeg har aldrig nogensinde hørt om at dette kunne lade sig gøre. Med den viden jeg har omkring 3D Max og 3D verden ialt er dette totalt u-lade-sig-gørligt (men jeg tør dog ikke sige at det ikke findes). Hvad mener du iøvrigt med at du ville kunne opnå en dynamisk modellering der er afhængig af flere parametere???...
Avatar billede starhand Nybegynder
16. april 2002 - 14:27 #2
Meningen er, at jeg skal koble trafikintensiteter på flere vejstrækninger, og hvis jeg regulerer én af disse, vil mit landskab automtisk ændre sig efterhånden, som de forskellige vejstrækninger påvirkes... Det er et slags datalandskab; jeg har overvejet at prøve det i VRML, hvis der er nogle, der ellers har nogle erfaringer...?
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. april 2002 - 14:34 #3
Umiddelbart vil jeg sige at det kan løsses via MaxScript... Men jeg tror ikke du kan få 3DSMax til at læse fra en ekstern database, så du bliver nok nødt til at at skrive alle dataer manuelt ind i din MaxScript...
Avatar billede starhand Nybegynder
16. april 2002 - 15:45 #4
Tak, men jeg skal have fundet ud af noget andet...
Avatar billede dp Nybegynder
19. april 2002 - 21:30 #5
Det eneste jeg kan se er muligt vil være at lave et program der kan generere et MaxScript udfra de data der ligger i Excel regnearket... tja enhver datakilde kan jo bruges hvis man laver et program til det. Men jeg tror du får mest ud af at exportere dit landskab i VRML og så lave et program der kan opdatere dit landskab i VRML filen - på den måde vil du kunne opdatere "on-the-fly" uden først at skulle ind i 3DSMax, køre scriptet og derefter exportere det... det er vel for møjsommeligt. Jeg synes også syntaksen i VRML er nemmere at generere fordi man bare indsætter objekter istedet for en masse syntaks og logik.
Hvis du kan bruge det til noget, så kast dine point efter en eller anden der kan bruge dem - eller også må du forklare mig hvad jeg kan bruge dem til? (Jeg kan ikke se at man kan købe noget for dem andet end svar på spørgsmål fra andre. Men burde det ikke være lige meget med point? Hvis man ved noget om det svarer man jo bare - Det var bare min mening)