Avatar billede forgotten Nybegynder
16. april 2002 - 10:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Omdøbning af mappe.

Hej.

Jeg er ikke så dum jeg ikke kan finde ud af at omdøbe en mappe, men alligevel er jeg.
Jeg har nemlig fået et program uploadet til min ftp, og den **** der har uploadet det, har selvfølgelig lavet en mappe. Den mappe hedder noget i retning af "------------------------------------------------------------".. Og den er bare 4 gange længere. Jeg kan ikke slette den mappe og jeg kan ikke omdøbe den. Jeg har forsøgt dos vinduet, men jeg gider ikke først tælle alle de streger og omdøbe dem der. Jeg bruger Windows2000. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede pizzaking Nybegynder
16. april 2002 - 10:24 #1
har du en anonym ftp ? det udgør ihvertfald en kæmpe sikkerhedsrisiko - der findes programmer til at scanne efter den slags, så nørderne kan få det sjovt....
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. april 2002 - 10:24 #2
Hvis du kan, så prøv at flytte mappen til en underlæggende mappe. Og slet/rename den derfra.
Avatar billede forgotten Nybegynder
16. april 2002 - 10:27 #3
goulduck -> Jeg kan ikke rename den jo.. Hvordan ka det hjælpe at jeg flytter den i en anden mappe? Desuden vil jeg gerne have fat i det der er i mappen, men jeg kan heller ikke åbne den..

pizzaking -> Nej det har jeg ikke.. Jeg har en look account som jeg giver til dem jeg kender.. ingen anonyme til mig.
Avatar billede pizzaking Nybegynder
16. april 2002 - 10:29 #4
prøv at connecte til din egen ftp, og se om du kan rename mappen eller finde programmet derinde ...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 11:06 #5
du kan vel slette den i konsolmode eller omdøbe den her fra.
Har du prøvet i fejlsikker tilstand?
Avatar billede zeidjon Nybegynder
16. april 2002 - 11:13 #6
Hvis du lukker dit ftp program og tager properties af mappen og fjerner read only m.m. og så prøv at slette filen...

ZeiDjon
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. april 2002 - 11:16 #7
forgotten> Hvad det kan hjælpe? Jo, måske får du slettet/renamet din mappe!
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. april 2002 - 11:17 #8
Det kan nemlig godt tyde på at filnavnet er for langt til at Windows vil have noget med det afgøre. Hvis du så flytter mappen til en underlæggende mappe, så kan det være at navnet bliver kort nok til at du kan bruge det.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
16. april 2002 - 11:17 #9
Og fortsat så ville jeg hvis jeg var dig ændre din look account til en ren og skær "look" account giv dem eventuel lidt credit så de lige har nok til at hente et par tekst filer... men ikke så de har rettighed til at oprette biblioteker...

Og eventuel ændre din look accounts password hvis det er for nemt at gætte f.eks. som mange har look/look det kan alle og enhver gætte jeg har i mine unge dage kommet ind på mange ftpèr på den konto... ;)

ZeiDjon