Avatar billede icey Nybegynder
16. april 2002 - 09:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyd ved tryk på knap

Jeg er i gang med at lave et program hvor jeg gerne ville have at der blev brugt nogle forskellige lyde.
Der skal afspille forskellige lyde, alt efter hvilken knap man trykker på.
Jeg kan godt få den til at afspille en lydfil ved brug af mediaplayer, men hvordan får man et program til at bruge flere lyde?
Avatar billede borrisholt Novice
16. april 2002 - 09:15 #1
Brug playSound  fra WIN API'en

Jens B
Avatar billede icey Nybegynder
16. april 2002 - 09:40 #2
Jeg har også prøvet at sætte "autoopen" til "true", men så laver den en fejl.
Avatar billede borrisholt Novice
16. april 2002 - 09:42 #3
uses
  MMsystem;

Og brug PlaySound()
Jens B
Avatar billede holm18 Nybegynder
16. april 2002 - 10:07 #4
Nej du ska bruge wordpad! Det virker altid
Avatar billede icey Nybegynder
16. april 2002 - 12:26 #5
Jeg takker for svaret Jens B.
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. april 2002 - 14:57 #6
lige en hurtig kommentar... er der ikke noget med at man kan ændre på left/right channels (hvis wave-filen vel og mærket er af stereo type) og voulmen for den enkelte fil man er ved at agfspille og ikke for hele Windows MCI?
Avatar billede borrisholt Novice
16. april 2002 - 14:59 #7
har du kigget på torry.net ?

Jens B
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. april 2002 - 15:18 #8
jo, men jeg mener at der er nogle direkte widows kald der kan gøre det - jeg kan bare ikke lige huske, hvad det er for nogen! :))
Avatar billede borrisholt Novice
16. april 2002 - 15:23 #9
Sikkert kig i mmsystem ...