Avatar billede skalerbar Nybegynder
16. april 2002 - 08:57 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

gratis/billigt billedbehandlingsprogram

Jeg søger et billigt/gratis billedbehandlingsprogram.
Den vigtigste funktion programmet skal have, er en funktion magen til "image size" i Adobe photoshop.
Altså et program der kan redigere på de samme parametre som i "image size" i Adobe Photoshop.
Da det er stort set den eneste funktion jeg skal bruge, må det kunne lade sig gøre at finde et billigere program end Adobe Photoshop.
Avatar billede lee Nybegynder
16. april 2002 - 09:00 #1
Paint Shop Pro.. koster en tudse

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
16. april 2002 - 09:01 #2
og du kan hente en trial på jasc softwares hjemmeside... find adressen på www.pspgrafik.dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. april 2002 - 11:08 #3
og www.gimp.org er gratis.
Avatar billede iphase Nybegynder
17. april 2002 - 10:23 #4
JA gimp styrer. men kan virke forvirrende for en photoshop bruger
Avatar billede estruplarsen Nybegynder
20. april 2002 - 02:05 #5
Jeg har nogle forslag, simple og de kan forhåbentlig bruges:

Først Irfanview (http://www.irfanview.com), som du kan downloade photoshopplugins til, og benytte derigennem. Simpelt freewareprogram med masser af muligheder, især hvis du downloader den fulde plugin-pakke. Lad dig ikke narre af, at programmet er så lille, det er meget, meget effektivt!

Der ud over findes billedbehandlingsprogrammet Project DogWaffle (kan desværre ikke lige huske adressen, men den popper op i Google, hvis du søger).

Gimp ville også være et fortrinligt valg, men modsat iphase, mener jeg at Photoshop-brugeren hurtigt føler sig hjemme i programmet.

Alle tre programmer er gratis - selv foretrækker jeg Irfanview med alle de plugins der findes fra trediepart!

håber du kan bruge svaret - hilsen estruplarsen
Avatar billede skovenborg Nybegynder
20. april 2002 - 12:05 #6
Du kan bruge Pixia, Gimp eller evt. Project Dogwaffle som alle er gratis (kan findes her: http://www.nonags.com)

Ellers vil jeg anbefale enten Paint Shop Pro eller Micrografx Picture Publisher.

Jeg har selv Picture Publisher 8, og det er jeg rigtig glad for. Jeg tror du kan finde det et sted rimelig billigt. Den nyeste version koster ligesom PSP omkring 1000 kr.