Avatar billede zappo_medic Nybegynder
16. april 2002 - 00:34 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

flere variable i html urlen

Nu var I så hurtige til at svare på sidste spørgsmål om automatisk videre link så jeg prøver lige igen.
Nu har vi flere forskellige variabler i urlen når vi linker rundt mellem de forskellige sider, een til at styre hvilken side der skal loades og een til at styre hvis der skal ske ændringer i sessions (login etc.)
Er det et problem at have sat mere end een variabel i url eks:
www.blabla.dk/?page=frontpage?sessionaction=logud
Kan noget i den stil lade sig gøre?

Vh
Zappo
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. april 2002 - 00:36 #1
Ja!
Avatar billede gryn Nybegynder
16. april 2002 - 00:37 #2
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2002 - 00:37 #3
Hvis du vil have det til at virke skal det være

www.blabla.dk/?page=frontpage&sessionaction=logud
Avatar billede gryn Nybegynder
16. april 2002 - 00:37 #4
svar
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2002 - 00:37 #5
tipsen> tsk tsk
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
16. april 2002 - 00:38 #6
ja tipsen tsk tsk hvad er det for en slags svar *G*
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2002 - 00:40 #7
Nej - men dit format er forkert...

Der skal stå www.blabla.dk/show.php?page=frontpage&sessionaction=logud

dvs. "?" mellem ønsket side og requestparametre (page,sessionaction)
og  "&" mellem hver requestparametre....

/Søren
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. april 2002 - 00:40 #8
Det er da korrekt :-)
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
16. april 2002 - 00:40 #9
mange tak til jer andre
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2002 - 00:41 #10
NOTE : Nej til "at det er et problem" ... Jeg kan se at alle andre har svaret på "om noget i den stil kunne lade sig gøre"

/Søren
"jeg bliver virkelig nød til at blive hurtigere til at skrive mine indlæg :-/"
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. april 2002 - 00:44 #11
...aarrggghhh.... - det var godt nok en grimmer en at misse... de point er vist de mindst fortjente jeg har fået i min tid på eksperten...

el_barto: må jeg ikke oprette et spørgsmål og overføre dem til dig - så er de i det mindste fortjente...
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
16. april 2002 - 00:44 #12
nå ja Søren du havde nu også fortjent et lille point for dit lidt sene indlæg *G*
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
16. april 2002 - 00:46 #13
hmmm det må du sku undskylde el_barto, det kiksede helt i min iver over at skulel afprøve det med det samme.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2002 - 00:46 #14
"Dem der kommer først til mølle..."  - er der ikke sådan man siger :-))

Bare rolig - Det er ok - jeg skal nok få huslet nogle af dine points fra dig på et eller andet tidspunkt :-)))

/Søren