Avatar billede duxxxz Nybegynder
15. april 2002 - 22:07 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Ikoner i XP

Hey!
jeg har haft "Icon Packager" installeret men fortyder det meget nu, da jeg har uninstallet det, og ser at mange af standart ikonerne er forsvundet :(

det drejer sig om nogle stykker i kontrolpanelet og ellers rundt omkring
nogen der har en løsning??

Avatar billede krukken Juniormester
15. april 2002 - 22:08 #1
Du skal jo nok installere Icon packer igen! Hvis du ikke har den seperat så geninstallere XP!
Avatar billede duxxxz Nybegynder
15. april 2002 - 22:11 #2
jeg har prøvet at installere iconpackager igen og så gendanne det, men når lincensen så udløber efter 14 dage, er det det samme igen :(
jeg gidder ikke til at installere XP igen, da jeg ikke ser det som noget stort prob, men det irriterer mig lidt...
Avatar billede krukken Juniormester
15. april 2002 - 22:15 #3
Du kan jo prøv at lave en systemgendannelse! Det er jo en af de ting som Xp, kan i forhold til de ældre versioner! Du gendanner simplethen tilbage til en dato hvor du ved at det virkede!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. april 2002 - 22:16 #4
men den gendanner også alt andet!
Avatar billede duxxxz Nybegynder
15. april 2002 - 22:17 #5
problemet ligger bare rimelig langt tilbage, så hvis jeg kan undgå det på nogen måde og bare få dem til at vise standard ikonerne på en anden måde ville det være optimalt for mig...
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. april 2002 - 22:17 #6
og virker det ikke kan du prøve at gå i Start/Kør og skrive sfc /scannow, sæt din CD i drevet og tryk på Enter, så gendannes dine systemfiler.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. april 2002 - 22:18 #7
sfc /scannow ødelægger ikke noget, men de uoriginale systemfiler erstattes med dem der ligger på din WinXP-CD.
Avatar billede duxxxz Nybegynder
15. april 2002 - 22:19 #8
retaxes>> gør den ikke andet end at gendanne systemfiler??
jeg vil helst beholde alle andre data oprettet af mig..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2002 - 22:19 #9
http://www.microsoft.com/windowsme/guide/tweakui.exe

der er en funktion under repair der hedder repair icons - prøv det.
Avatar billede double-g Juniormester
15. april 2002 - 22:19 #10
Du kan evt. prøve med TweakUI.
Der er en glimrende funktion til at "repair icons" Kan dog ikke garantere for at den løser problemet

http://download.cnet.com/downloads/0-1461985-100-2830963.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. april 2002 - 22:31 #11
den gør ingenting andet end at den udskifter korrupte filer, så du kan roligt bruge den, bruger den selv jævnloigt.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. april 2002 - 04:01 #12
Følger lige lidt med her.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 10:55 #13
p4> du behøver ikke at skrive du følger med her, du skal blot trykke på Udfør tangenten, så får du autom. mail når der er nyt i spm. ;o)
Avatar billede duxxxz Nybegynder
16. april 2002 - 14:27 #14
Jeg har prøvet både sfc /scannow og tweakUI men uden succes..
nu har jeg så lavet en restore rimli (meget) langt tilbage og nu ser det ud til at alle ikoner er på sin plads :)
tak for hjælpen
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 14:31 #15
dejligt at det nu kører ;o)
Takker for pointene

www.fotx.net/retaxes