Avatar billede magician Nybegynder
24. juni 2000 - 13:32 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

GEforce problem, kan ikke aktivere AGP 2

Min hardware er følgende:
Et stk. Asus v6600 Geforce pure monteret i et microstar 6167 bundkort med 256 mb ram og en athlon 500 mhz prossessor.
Jeg køre dette i et Windows 98 SE miljø, med de nyeste Aus drivere og den nyeste microstar bios opgradering
Problemet er at jeg tilsyneladende ikke kan få min maskine til at køre med agp 2 når jeg får det aktiveret ved hjælp af powerstrip og så derefter booter maskinen så er min agp hastighed igen nede på agp 1, er der nogen der har en løsnig på ovenstående ?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
24. juni 2000 - 15:32 #1
HeHEhe er det ikke fordi at det er et af de originale AMD Irongate 750 chipsæt der sidder på dit bundkort ???

Så vidt jeg ved dur Irongate ikke sammen med Geforce, som kører AGP 2X og 4X, men kun 1X... Jeg kan ikke huske om fejlen er blevet rettet i drivere, eller en BIOS update til bundkortet, men jeg kan i hvert fald huske at det du beskriver var et problem engang . ... :)

Såeh, håber at du kunne bruge det til noget....

Har du prøvet med Nvidia Detonator driverne til grafikkortet i stedet for Asus driverne ???
Avatar billede i11uzion Nybegynder
24. juni 2000 - 15:32 #2
... Hovsa, jeg havde lige overset at du havde opdateret din BIOS... Så er det jo nok i driverne til grafikkortet at problemet ligger...
Avatar billede gnarf Nybegynder
26. juni 2000 - 08:50 #3
Jeg vil give i11uzion ret.

Jeg har selv et TNT2 og en K6-2 og har faktisk haft samme problem, selvom det ikke burde have noget med min maskine at gøre.

Min teori er at nogle grafikkort producenter sætter AGP til x1, bare for at være på den sikre side, hvis de detekterer en AMD cpu. Driverne til mit TNT2 leadtek kort har jeg haft problemer med at tvinge over på AGP x2. Jeg har så i stedet skiftet til Nvidia's egne drivere (version 5.22), og der er der ingen problemer.

Du kan da prøve at se om det eventuelt hjælper?
At du så måske mister nogle specifikke Asus muligheder i dine drivers, det vil jo være noget træls.

Ellers må du jo klage til Asus.