Avatar billede sofaen Nybegynder
15. april 2002 - 16:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med .DLL-fil.MS09.DLL

Kan det lade sig gøre at åbne Frontpage fra office 2000 uden at man installerer hele programmet? Jeg har office 97, men når jeg trykker på "Frontpage.exe" siges det, at .DLL-fil.MS09.DLL ikke blev fundet. Jeg har kopieret denne fil hos en ven, der har office 2000 og jeg har importeret den til registreringsdatabasen, men alligevel siger den, at den mangler denne dll-fil.Er denne dll-fil ens for både office 97 og office 2000?
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
15. april 2002 - 16:48 #1
ms09.dll er vist en Office 2000-dll - hvorfor ikke bare tage installere hele Frontpage 2000? Du kan ikke nøjes med exe-filen og så kopiere dll´erne en efter en.
Avatar billede sofaen Nybegynder
15. april 2002 - 17:24 #2
Ja, det var et logisk svar, og edb bygger jo på logik :-)så det er med glæde jeg hermed kan tildele dig de 60 point og samtidig sige tak for svaret. Jeg har det med at forsøge mange forskellige muligheder inden jeg kaster håndklædet i ringen, så jeg er meget glad for at kunne få gode råd her på eksperten. Fortsat god dag.
Avatar billede vivibech Nybegynder
16. april 2002 - 10:29 #3
rsj1962 skriver, at ms09.dll vist er en office 2000 fil. Min egen logik går ned på ordet "vist", jeg savner at få at vide, om den er en office 2000 fil eller ej. Jeg vil også gerne vide, hvardan man installerer Frontpage 2000 uden at skulle installere hele office 2000, og det har jeg nu udkastet som et spørgsmål. Man kan få hele 30 point, hvis man kommer med et svar der virker.
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
16. april 2002 - 10:40 #4
Hvem i alverden siger dog at edb bygger på logik??? ;-) Mit "vist" går på, at jeg ikke har fået filen installeret på anden måde end ved installation af Office 2000 - men Microsoft har måske medtaget den i andre produkter - hvem ved??
Avatar billede vivibech Nybegynder
16. april 2002 - 10:52 #5
sofaen siger, at edb bygger på logik :-)
Avatar billede sofaen Nybegynder
16. april 2002 - 14:21 #6
Jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg kører med w98 og office97 og at jeg har prøvet at geninstallere 97, uden resultat. Det drejer sig om .DLL-fil.MS09.DLL som fylder 300 byte og burde ligge i registreringsbasen, men jeg kan ikke finde den. Ligesom man i win. kan sende fx sulfbnk.exe til en ven og gemme den på disken under command, må det også kunne lade sig gøre at sende DLL, når det kun er den det mangler. Iøvrigt vil jeg be rsj1962 og vivibech om at taste MS09 ind under spørgsmål og svar for så vil de finde ud af at jeg ikke er den eneste der har dette problem og at filen er gennemgående både i 97 og 2000. Altså, problemet er at få den installeret og hvorfra, mine damer og herrer og så få den importeret til registreringsdatabasen, hvorfor altid købe nye programmer, når man dårligt nok kan 10% af det man har???? Det kalder jeg logik.
Venlig hilsen
Sofaen