Avatar billede labanmuf Nybegynder
15. april 2002 - 02:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar

jeg står i den situation at jeg kom til at hælde kaffe i min "gamle" bærbar(½ år gammel, kostede 17.000) og den var selvfølgelig for dyr at fikse..(20.000) og forsikringen ville ikke dække det..
jeg skal have en ny bærbar og jeg fatter ikke markedet særligt godt indenfor disse..notebooks
max ca 17500
må ikke være brugt
den må ikke indeholde windows eller brænder
ikke være fra diverse firmaer som: compaq,dell,sony og andre uforstålige dyre mærker.
Krav
der skal være plads til pcmia
forholdsvis støjfri
min 15BG
min Celeron 800 el. p4 700
kunne købes i DK
kunne leveres
grafikkort som understøtter direct 3d eller lignende..
skal kunne tilsluttes ps2
min opløsning på skærm/Gkort 1024x768..
min SD256 ram (skal faktisk være 512)
være pengene værd
--------------------------------------------------------design er næsten ligegyldigt..
bemærk at disse krav er virkeligt minimum og hvilket jeg har gjordt så man eventuelt kan fokuse på diverse.... ehm harware kan komme frem i lyset eller andre gode råd...
jeg nægter at betale 2000kr for winxp...
det eneste software jeg vil have er drivers..
men hvis det ikke kan undgås at få eventuelt norten el. lign. gør det ikke så meget..
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 03:47 #1
TeleDanmark har utroligt nok nogle gange gode tilbud på bærbare, men ellers ville jeg nok i dit tilfælde gå efter tilbud i diverse kæder som tilbyder totalgaranti i 4 år for at undgå den ubehagelig situation som du er endt i.

Faktisk er Dell og Compaq ikke så dyrere igen, og det kan være svært at finde bambus bærbare med så meget ram.

Angående Windows kan det jo bare slettes... Typisk er det ikke billgere at få uden.
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 03:56 #2
Her er et par eksempler, alle med 256 mb ram, da 512 er 20k+

Amitech med WinME 12.800:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464857896
Compaq med WinXP Home 12.848:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464608031
Toshiba med WinME 12.963:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464698013

umiddelbart kan jeg ikke finde nogen uden windows.
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 03:58 #3
Kig evt. selv på dette site:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook.asp
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. april 2002 - 10:22 #4
Lidt råd.
Køb ikke Chicony eller Vega.

Jeg ville købe en Dell. Jeg bruger min bær bar meget, og det er et af det nævnte mærker, og de holder bare ikke....

Dell er kvalitet, og det holder, samtidig med at det er hhv. 24 og 48 timers service, som betyder at det der er defekt bliver lavet/ombyttet på stedet hvor du er inden for den tid UB (uden beregning)...

ASUS har næsten det samme....
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. april 2002 - 10:25 #5
ALDI har faktisk tit MONSTER BÆRBAR og MONSTER COMPUTER..

Ja, nu griner nogle af jer.. men tjeck lige deres reklamer..

jeg har aldrig købt pc fra dem, men det har nogle kollegaer. De er faktisk møj billig, og er faktisk utrolig stabile.....
Avatar billede padde Nybegynder
15. april 2002 - 11:03 #6
(Jeg har selv prøvet at hælde kaffe i min bærbare... med meget tålmodighed, tyndt sæbevand og en pose vatpinde lykkedes det at få den på højkant igen ... men det kommer selvfølgelig an på skadens omfang...)
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 17:29 #7
Øhm? hvad leder du så efter?
Avatar billede labanmuf Nybegynder
15. april 2002 - 17:32 #8
det første jeg gjorde var at gå ind på edb priser og den eneste der sagde mig noget var "hi-grade".
ang. Dell og Compaq kender og har jeg selv haft dårlige oplevelser med.
ang. windows, det ligger sådan at jeg allerede ejer win 2000 og ME.. og jeg synes at det er direkte spild af penge at købe igen..
desuden kunne jeg godt tænke mig at experimentere med linux(redhat eller mandrake)
til padde, har har ringet til min support linje og fik det svar at mit motherbord var brænd af(man skulle sige hvilke lamper der blinkede...)
PS. DET VAR EN DELL MED 3 ÅRS COLLECT AND RETURN GARANTI OG EN ANDEN SERVICE GARANTI... DET KOSTER 20.000 AT FIKSE DET...
min dell var ok, men jeg vil har bedre............
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 17:34 #9
Her er en som lever op til dine krav:
Vega til 15.350
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464767930

Dog igen med windows som jeg kan se, jeg tror det er umuligt at finde uden :)
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 17:36 #10
Jeg tror det er svært at finde bedre end DELL, måske kun garanti ordninger der er bedre, da de levere noget godt hardware.
Avatar billede labanmuf Nybegynder
15. april 2002 - 17:52 #11
Doek, kan du specifikt nævne hvad du synes der er så godt ved Dell?
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 19:24 #12
Dell's hardware er på kvalitets niveau med IBM og Compaq. De er faktisk foran med et par detaljer, under sikkerhed, hvorfor blandt andet forsvaret brugers Dell. Desuden er prisen ikke altid helt dårlig.

Men jeg har dog endnu ikke selv købt Dell, men Compaq, da jeg fik et godt tilbud.
Avatar billede labanmuf Nybegynder
17. april 2002 - 00:50 #13
sorry men jeg kunne ikke bruge noget af det
Avatar billede buhhhh Nybegynder
18. april 2002 - 20:16 #14
noteman.dk