Avatar billede cagney Nybegynder
14. april 2002 - 20:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVD, Fjernelse af regionslås

Jeg har et Liteon DVD-Rom LTD163. Hvordan kan jeg bruge forskellige regioner. Jeg håber at kunne få et helt regionsfri drev.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 20:54 #1
Jeg har selv et Creative Encore3 DVD drev , og på dette kan regionskoden ændres 5 gange. Dette gøres når drevet installeres. Mit drev kan IKKE gøres regionsfrit, men det er der andre der kan, måske dit hvis du er heldig :-)
Avatar billede cagney Nybegynder
14. april 2002 - 21:24 #2
Min er også låst. Jeg mener man skal ind i Bios'en jeg ved bare ikke hvordan. Det er faktisk det der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 22:22 #3
Nej du skal ikke ind i BIOS, det har jeg godt nok aldrig hørt, og du lyder også meget urelistisk at man kan ændre noget vedrørende dette der. Opdatering af firmware i drevet er en mulighed. Jeg ved at der til nogen ældre Creative drev fandtes et eller andet så man kunne gøre dem regionsfrie, jeg mener det var software, men er ikke sikker på det.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 22:23 #4
DU lyder ikke urealistisk, der skulle stå "DET" - beklager skrivefejlen !
Avatar billede hindu Nybegynder
14. april 2002 - 23:20 #5
Avatar billede luckyloke Nybegynder
14. april 2002 - 23:52 #6
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 05:26 #7
du skal bruge denne side:
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/
mere præcist:
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm

Det er rigtigt at RegionKiller burde virke til dit drev, da det er PRC-1, så vidt jeg kan se fra ovennævnte side, desværre virker RegionKiller ikke på PRC-2 drev.

Held og Lykke
Avatar billede hansen30 Nybegynder
15. april 2002 - 16:59 #8
Til aarhusby

Prøv dette link måske kan du finde noget til dit creative drev
http://www.visualdomain.net/. Drevet skal være tilsluttet som sekundær slave for at firmware programmerne virker