Avatar billede clausi Nybegynder
14. april 2002 - 18:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langsomt win 8

Hej,
Efter jeg har defragmenteret min hd er systemet blevet ufatteligt langsomt når jeg klikker rundt i mapperne i fx. \dokumenter. Kan nogen hjælpe mig?

Clausi
Avatar billede summer Mester
14. april 2002 - 20:05 #1
Selv om jeg ikke kender win 8 ,:-) så er det nok noget lignende som windows 98.
1)Har du slettet dine cookies, Temporary Internet Files, Oversigt.
2)Kørte du Scandisk inden Defragmentering?
3)Har du siden fået flere programmer der kører i baggrunden?
4)Er det mere en fem dage siden du Defragmenterede, ellers prøv at lave Fix eller Restore af Registry
Avatar billede clausi Nybegynder
14. april 2002 - 21:07 #2
Ups ja det gik lidt hurtigt, det er natuligvis Win 98 der er tale om.
1) Ja, jeg har slettet Temporary Internet Files inkl. cookies.
2) Jeg kørte scandisk der fandt fejl på drevet og rettede ikke dem alle. Kørte bagefter Degragmentering uden at scanne drevet for fejl.
3) Nej
4) Ja det er to dage siden så der er mulighed for at restore, lægger den så ikke fil-fragmenterne som de lå før, så har jeg jo ikke fået noget ud af det.
Avatar billede hindu Nybegynder
14. april 2002 - 23:28 #3
Skift til et andet styresystem
Win 98 er generalt sløvt
Avatar billede summer Mester
15. april 2002 - 09:40 #4
hindu>>> Sikke da noget forbasket sludder og det berettiger ikke til et svar.
clausi>> Du kan roligt lave en fix, eller en restore. Alle de filfragmenter du har defragmenteret ligger jo ikke i registry. Hvis du ikke lige har helt tjek på det så gør sådan:
Genstart med Ctrl nede> vælg Kun kommandopromt> skriv ud for den SCANREG/FIX og enter. Når dette rep.program er færdig genstarter du og ser om det har hjulpet. Hvis ikke, samme procedure igen. Nu skriver du istedet SCANREG/RESTORE og vælger en dato før din maskine blev sløv. Genstart (evt. med Ctrl+Alt+Delete)
Avatar billede clausi Nybegynder
15. april 2002 - 15:10 #5
Tak for det.

V.h.
Clausi.
Avatar billede summer Mester
15. april 2002 - 15:15 #6
Velbekomme, håber det virker.