Avatar billede convinius Nybegynder
14. april 2002 - 17:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken skærm skal jeg købe? Er heeelt forvirret!

Hej,

Jeg har fået samlet en computer, og skal hente den imorgen. men nu mangler jeg det jeg syntes er det vigtigste! Det er skærmen!

Jeg har været inde på edbpriser.dk og kigget på deres top 10. - Jeg finder ud af at en skærm som:

Samtron
Professional & Gra
phics 96P

Ligger nummer et! - Jeg kan jo se at prisen er kanon, og hvad med kvalitet! Kan nogen af jer give mig en forklaring på hvorfor den ligger nummer et!

Der er i øvrigt en masse tal med Hz - Men hvilken hertz skal man tage i betragtning. ?!?

Jeg kan se at de er de mest populære, en afspejler det pris eller kvalitet!?

Convinius
Avatar billede cm16 Nybegynder
14. april 2002 - 18:33 #1
prøv med nogen point "skvat :<
Avatar billede convinius Nybegynder
14. april 2002 - 18:40 #2
det var faktisk en fejl...og jeg gider ikke oprette et nyt!

jeg skulle have givet 10 point.

Men det er lige meget jeg bestiller det bare!
Avatar billede convinius Nybegynder
14. april 2002 - 18:41 #3
iøvrigt hvad er det for en attitude du kommer med....nå ja du er jo kun en lille dreng på 16.
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 18:44 #4
Well, det hele kommer jo lidt an på dit behov og pengepung. Men i manglen på dette, får du de skærme jeg besidder og hvorfor - det er heldigvis en flad og en traditionel

Traditionel skærm :
Sony G420 19" skærm

Ulempe :
Hamrende dyr - mener omkring 5k

Fordele :
Trinitron, skarpe farver, utallige indstillinger, kører 1280x1024 i 104Hz (absolut *intet* flimmer)

Flad
EIZO L465 16" skær,

Ulemper :
Hmm, har ikke fundet nogen endnu - måske at de indbyggede højtalere er crap :))

Fordele :
Klare farver, 1280x1024 ved 75Hz (perfekt når flad, det flimrer ikke som traditionel skærm)

Det jeg vil tilråde dig er, at jodle ned i en større computerbutik og stille de skærme du har råd til op ved siden af hinanden, kig på farver og flimmer specielt i hjørner (nemmest at se). Skal du bruge mange timer foran skærmen må du endelig ikke spare for meget og købe en skærm der gør dine øjne trætte.

Og min personlige holdning - en 19" skærm skal kunne køre 1280x1024 ved 100 Hz, ingen men og ingen undskyldninger - enten kan den eller så kan den ikke. Alt under 100Hz er "bras".

/ LJ
www.ljweb.biz
Avatar billede convinius Nybegynder
14. april 2002 - 18:52 #5
hehe okay tak skal du have LJweb - jeg tror jeg vil ned til computer forhandleren imorgen!
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 19:26 #6
conv >> så lidt - livet er mere end point *gg*