Avatar billede zicko Nybegynder
14. april 2002 - 15:25 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Netværksbro.. ahva' for en nød?

Af en eller anden årsag har Windows XP oprettet en Netværksbro, jeg ved ikke hvad den har tænkt sig at koble sammen og jeg ved ikke hvor man kan se det... Men det lader til at den bruger Netværksbroen som standard forbindelse til mit LAN, og det er ikke så fedt i og med at Netværksbroen tilsyneladende kun kører med 10Mbit i stedet for de 100Mbit mit netværkskort ellers burde køre..

Er der nogen der kan fortælle mig:

1) Hvad er den netværksbro til?
2) kan man slå den fra og bruge netkortet i stedet?
3) hvor ser man hvad den kobler sammen?

(Ja ja ved godt at det er hele 3 ting på en gang og at det virkelig er for meget kinderæg.. men prøv nu alligevel :)
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 15:28 #1
har du noget deling af internet kørende ? hvis du går ind i netværket kan man nemlig brokoble forbindelser... har du evt flere netkort/opkaldsforbindelser installeret ?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
14. april 2002 - 15:30 #2
Er lige med på en lytter
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:32 #3
mhoffmann>Du skal bare klikke på Udfør hvis du vil lytte med, så får de andre heller ikke en mail om nyt indlæg.
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 15:32 #4
er der overhovedet gang i netværket ? jeg har oplevet at XP smed mit netkort (10 mbit Half-duplex og ingen lys i switch) og jeg så skulle skifte pci port.. ingen probs bagefter
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:36 #5
ziko> Luk et af dine spørgsmål det omhandler jo det samme.
Avatar billede zicko Nybegynder
14. april 2002 - 15:47 #6
har lukket det andet...

prøv at kigge her: http://home10.inet.tele.dk/imp/snap0043.jpg
Sådan ser det ud...

og ja, netværket virker tilsyneladende fint nok, og min computer lyser som værende 100mbit i switchen...
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 15:51 #7
har du to netkort i maskinen ?
Avatar billede hub Nybegynder
14. april 2002 - 15:51 #8
Ja, det er lidt svært at gennemskue. Hvad med at tage et par store filer og sende dem mellem maskinerne og derefter regne den faktiske hastighed ud.
Det vil ikke give en præcis måling, men afgøre om dine maskiner arbejder med 10 eller 100 internt..
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:52 #9
Hvis du ikke har to netkort installeret så tjek alligevel lige enhedshåndtering under netkort og se om der vitterlig kun er et installeret.
Avatar billede zicko Nybegynder
14. april 2002 - 15:53 #10
prøver...

Men er der ikke et program der kan måle den nøjagtige overførselshastighed? så kunne man jo hurtigt få det afgjort...
Avatar billede zicko Nybegynder
14. april 2002 - 15:54 #11
Nej jeg har kun ét netkort i maskinen... Den anden (1394-netværkskort) er mit firewire kort...
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:55 #12
Du har ikke delt din internetforbindelse vel?
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 15:58 #13
ah.. det er fordi man kan køre 400 mbit netværk med firewire... og fordi der er to "netkort" i maskinen deler xp dem sikkert som default...
Avatar billede zicko Nybegynder
14. april 2002 - 16:02 #14
ja det er meget muligt.. men når firewire'n fungerer som netkort på 400mbit, og det almindelige netkort kører 100mbit, hvorfor laver den så en netværksbro på 10mbit?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 16:03 #15
Nå men jeg spørger igen:
Du har ikke delt din internetforbindelse vel?
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 16:04 #16
dunno, men kan du ikke højreklikke på den brokobling og så vælge deaktiver eller afbryd ?
Avatar billede zicko Nybegynder
14. april 2002 - 16:04 #17
Hvor'n er det nu man regner kilobyte om til kilobit? det er gange 8 ikke?
Avatar billede zicko Nybegynder
14. april 2002 - 16:05 #18
Nej.. ingen delte internetforbindelser... Internettet (ADSL) kører over routeren...
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 16:06 #19
1 byte=8bit
Avatar billede zicko Nybegynder
14. april 2002 - 16:08 #20
hmm... har lige prøvet at sende en fil til en anden computer...
Så vidt jeg kunne regne overførte den med 2553Kilobyte per sekund... det får jeg til 20mbit per sekund.. det virker mærkeligt..
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 16:14 #21
prøv at køre du-meter mens du kopierer filer :)
<a href=http://www.dumeter.com/>Link</a>
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 16:14 #22
fest
Avatar billede djalex Praktikant
14. april 2002 - 16:20 #23
men kan du afbryde forbindelsen ?
Avatar billede zicko Nybegynder
15. april 2002 - 00:09 #24
ja jeg har deaktiveret "Broen"
Avatar billede zicko Nybegynder
16. april 2002 - 14:25 #25
lukker spørgsmålet...
Avatar billede cerwin Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:28 #26
Jeg har også haft problemer med en trådløs forbindelse mellem en bærbar computer og en router.

Netværket var ... ustabilt ... Efter lang ventetid fandt computerne hinanden på netværket, men der var ingen forbindelse.

Så opdagede jeg at den bærbare var tilsluttet en Netværksbro (nymodens stads der følger med XPSP2), og da jeg fjernede den trådløse forbindelse fra broen var der straks hul igennem, og netværket fungerede som det skulle.

Men zicko, du fik da ikke svar på dit spørgsmål, hvad er en netværksbro? Og hvad bruger man den til?? Jeg ved det nemlig heller ikke! ...