Avatar billede zeter Nybegynder
20. juni 1999 - 18:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WIN98 Opstart

Hvordan ændre man, hvilken program filer der skal  indlæses, under win 98 opstarten.

Man skulle vist kunne slå dem til og fra så opstarten bliver hurtigere...eller langsommere.

OG JEG MENER IKKE
CONFIG.SYS & AUTOEXEC.BAT
Avatar billede cybles Nybegynder
20. juni 1999 - 18:41 #1
Kig i din system.ini og win.ini se også din regedit fil.
Avatar billede zeter Nybegynder
20. juni 1999 - 18:47 #2
Nope.....det er et program
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 18:49 #3
tryk på Start -> Kør og skriv "msconfig" og tryk så enter, så vælger du opstart og der kan du så disable alle de ting du ikke vil have til at starte
Avatar billede mihi Nybegynder
20. juni 1999 - 18:52 #4
Åbn Start-menuen og højreklik på det program, du vil fjerne. Klik Slet og sig OK.
Avatar billede snowball Novice
20. juni 1999 - 19:06 #5
mihi, jeg tror ikke du ved det, men det er kun 1/4, eller lign., af de programmer som startes når windows starter, der er vist under start menuen. Derfor er Cyberesbens metode meget bedere. Brugte den selv da jeg kørte med Win98, og det kan spare en masse tid under opstart.

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 20:03 #6
zeter>> afvis mihi. så svarer jeg igen
Avatar billede zeter Nybegynder
21. juni 1999 - 12:45 #7
Mihi.......Det er de programmer som bliver startet inden windows er klar, som at jeg snakker om.......

Cyberesben.....Når jeg har tjækket om det virker  godkender jeg.......
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juni 1999 - 14:26 #8
tryk på Start -> Kør og skriv "msconfig" og tryk så enter, så vælger du opstart og der kan du så disable alle de ting du ikke vil have til at starte
Avatar billede zeter Nybegynder
21. juni 1999 - 17:32 #9
FINO
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juni 1999 - 17:53 #10
tak
Avatar billede jinxed Nybegynder
21. juni 1999 - 22:37 #11
Zeter > du kunne også vælge kør/run i start menuen, skrive "regedit". gå ind hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\run

Her kan du også fjerne/tilføje de programmer som skal køres ved opstart.

Men lad være med at slette noget du ikke ved hvad er. Windows kan let gå kold
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
23. juni 1999 - 13:35 #12
Cyberesben: Hvad er din email adresse
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:43 #13
cyberesben@postkontor.dk hvorfor?