Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 13:51 Der er 45 kommentarer og
2 løsninger

BIOS opdatering til K7S5A ?

Hey

Jeg mangler BIOS opdatering til AMI BIOSen pA K7S5A - grunden til det er, at den officielle sides link til filen er nede.
Avatar billede peet-49 Novice
14. april 2002 - 13:56 #1
Er det et ældre ESC, du har?, efter dec sidste år, har alle kort den sidste opdatering.
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 13:59 #2
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:00 #3
Det er min ven her, men han er ikke 100% sikker pA om det er kQbt efter dec. - jeg flasher bare alligevel. Kan du ikke finde BIOS opdateringen, eller findes der ikke en autoupdater ligesom til Asus' bundkort?
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:01 #4
gpa - man kan ikke hente den pA det link?
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 14:01 #5
s5a020206.exe V.02/02/06
Release Date: 02/27/2002
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 14:02 #6
stik mig din email adresse - har lige downloadet den.
Avatar billede brifo Nybegynder
14. april 2002 - 14:02 #7
Der findes ikke auto flash til kortet. Prøv http://www.wimsbios.com/
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:03 #8
Linket virker pA http://62.72.14.28/download/download.htm nu, og jeg har downloadet filen.

Det er en .exe fil - nogen der gider komme med en quick guide til hvad jeg nu gQr?
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 14:05 #9
unzip den
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:08 #10
Hvis jeg Abner .exe filen, sA kommer der en hurtig DOS prompt, og sA lukker den igen - der stAr ikke noget med, at den evt. skulle ligge nogen temp. filer i en eller anden mappe?
Avatar billede brifo Nybegynder
14. april 2002 - 14:09 #11
har lige besøgt ECS homepage den virker på dette link http://www.ecs.com.tw/support/support.htm ,vælg derefter BIOS upgrade , vælg motherboard series, og derefter K7S5A. Så skulle den være hjemme.
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:14 #12
Ja, men hvad gQr jeg med den? Jeg har jo den BIOS "utility"... er det ikke nok?
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 14:16 #13
kig i temp mappen under windows der skulle gerne ligge en rom-fil
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:18 #14
GQr der ikke... :(... jeg har en aminf331.exe fil nu, og det er den .exe fil der ikke Abner... jeg kan stadig ikke fA s5a020206lan.exe filen ned, som jeg skal bruge oxo.. right?

Hvad er de 2 filer, og hvad skal jeg gQre med dem?
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 14:22 #15
send mig din email, så får du dem.
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:23 #16
martin02047@icqmail.com
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 14:29 #17
er på vej
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:30 #18
ok, danke - jeg har lige en anden pA 256/128, som spiller PCW online, sA jeg kan ikke umiddelbary hente mailen - hvor stor er filen?
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 14:36 #19
Undskylder mange gange, men kan du ikke sende den fil pA ca. 200kb... den med lan.exe til sidst til tore@mail.dk , for jeg gAr lige hjem og henter filen - kan ikke bruge nettet her... gider du det?
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 14:53 #20
er gjort
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 14:57 #21
Tak... gider du så forklare hvad vi gør herfra? Har du evt. ICQ gpa?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 14:59 #22
Jeg snakker videre for zonem brugeren - er hjemme nu nemlig.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:02 #23
Den BIOS version der er inde nu er fra 16/10/2001
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:04 #24
Skod man - den fil du har sendt til os, det er ikke med onboard LAN! :(
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 15:12 #25
vender tilbage
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:14 #26
jeg har onboard filen nu med LAN, men har du ICQ?
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 15:17 #27
er sendt til begge adresser nu - beklager, men i "glemte" at fortælle hvilken version i havde.

Kig i forummet på den amerikanske side, mange nyttige informationer.

På bios siden står der hvordan man gør.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:19 #28
hvis jeg kører filen "aminf331.exe" og jeg er bootet på en Win98 bootdisk, og jeg har filen "020206L.rom" liggende på samme diskette som "aminf331.exe" ligger på, så siger den:

DOS/4G Protected Mode Run-time  Version 2.01a
Copyright (c) Tenberry Software, Inc. 1996
Chipset Type - SiS 735
Flash Part  - Winbond 49F002I
Error 2      - File Does Not Exist

Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:20 #29
plz - har du ICQ GPA?
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 15:20 #30
nej til icq.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:22 #31
ok, men har du nogen forslag til det andet... bruger du IRCX?
Avatar billede characterx Nybegynder
14. april 2002 - 15:25 #32
Alaza:
Boot dunk'en op på en startdiskette (evt. win98) i DOS måde.
Skift bootdisketten ud med disketten hvorpå aminf331.exe og 020206L.rom ligger.
Skriv: "A:"
Skriv: "aminf331.exe 020206L.rom"

Og så skulle det vist spinne, Hvis ikke, så spørger jeg lige nogle  af dem fra mit arbejde.
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 15:28 #33
How to Flash a New BIOS
You can download and install updated BIOS for this mainboard from the manufacturer's Web site. New BIOS provides support for new peripherals, improvements in performance, or fixes for known bugs. Install new BIOS as follows:

If your mainboard has a BIOS protection jumper, change the setting to allow BIOS flashing.

If your mainboard has an item called Firmware Write Protect in Advanced BIOS features, please disable it.
(Firmware Write Protect prevents BIOS from being overwritten.)

Create a bootable system disk. (Refer to Windows online help for information on creating a bootable system disk.)

Download the Flash Utility and new BIOS file from the www.ecs.com.tw Web site. Copy these files to the system
diskette you created in Step 3

Turn off your computer and insert the system diskette in your computer's diskette drive. (You might need to run the  Setup Utility and change the boot priority items on the Advanced BIOS Features Setup page, to force your computer  to boot from the floppy diskette drive first.)

6. At the A:\ prompt, type the Flash Utility program name and press <En-ter>. You see a screen similar to the
following:

Type the filename of the new BIOS in the "File Name to Program" text box. Follow the onscreen directions to update
the mainboard BIOS.

When the installation is complete, remove the floppy diskette from the diskette drive and restart your computer. If
your mainboard has a Flash BIOS jumper, reset the jumper to protect the newly installed BIOS from being
overwritten.
Avatar billede characterx Nybegynder
14. april 2002 - 15:30 #34
Yeah du er dygtig, du kan lave copy/paste ;)

- TNN
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:32 #35
Så virker det simpelthen... gpa og X i svarer lige - det var characterxs svar via icq der gav udslaget, men svar begge 2!
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 15:47 #36
characterx> Ja synes du ikke..... Du har da IKKE hjulpet ret meget med der oprindelige spørgsmål (eller har du)?

Jeg mangler BIOS opdatering til AMI BIOSen pA K7S5A - grunden til det er, at den officielle sides link til filen er nede.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 15:49 #37
Det eneste han hjalp med var, at sige at man skulle skrive ""aminf331.exe 020206L.rom" uden "" i DOS prompten, og så flashede den ellers bare. I får lige point, og det vil zonem stå for, når han er online.
Avatar billede characterx Nybegynder
14. april 2002 - 15:51 #38
Oki, jeg blev bare bedt om at fortælle hvordan man brænder en BIOS over icq.

ECS's site er grov ustabilt, men sådan er det generelt med taiwanske servere/sites ;)
Try again later? Så er den sikker oppe.

- TNN
Avatar billede characterx Nybegynder
14. april 2002 - 15:54 #39
Men, måske kan i hjælpe mig med, hvordan jeg loader en netkorts driver til mit 1 Gbps netkort, under installtion af Debian GNU/Linux ? ;D

- TNN
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 15:59 #40
characterx> Check lige f.eks i USA, Tyskland og England.....

Det er sikkert rigtigt at du hjalp med at flashe, men ikke at finde filerne som var spørgsmålet - ikke sandt? (Men for min skyld må du da gerne få det hele)...
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 16:02 #41
alaza/zonem> Kig på det amerikanske forum der er mange guldkorn der, bl.a. når i mister LAN på kortet. Jeg har selv haft et i et par dage før det blev sendt retur...
Avatar billede characterx Nybegynder
14. april 2002 - 16:08 #42
qpa: Ej, easy now, du skrev næsten en hel A4 siden, tag du bare dine point. I'm a friendly person

- TNN
Avatar billede gpa Nybegynder
14. april 2002 - 18:00 #43
Just like me....
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 18:23 #44
Slap nu af - jeg sagde jo til jer, at pointene bliver delt, men det kommer zomen til at stå for.
Avatar billede robz Nybegynder
08. maj 2002 - 00:39 #45
Jeg har præcis det samme problem med mit SiS k7s5a mainboard!! Min comp. gåår også kold i actionspil, selvom alt burde virke. Jeg ville bare vide, om det hjalp med AMI BIOS opdateringen?????
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 00:55 #46
Ja, det hjalp med BIOS opdateringen - grunden til problemet var, at den gamle BIOS ikke understøttede nyere CPUer, så det er bare i gang med flashning! :D