Avatar billede mihi Nybegynder
20. juni 1999 - 18:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

operativsystemet

Efter opstart får jeg beskeden ''operating system not found'' (det drejer sig om Windows 95).
Inden Fdisk: andre løsninger?
Avatar billede mihi Nybegynder
20. juni 1999 - 18:33 #1
Jeg har selvfølgelig prøvet med en systemdiskette, men maskinen nægter at kende til c-drevet.
Avatar billede cybles Nybegynder
20. juni 1999 - 18:38 #2
Tjek disse ting :
Avatar billede cybles Nybegynder
20. juni 1999 - 18:39 #3
1 : Der sider ikke nogen cdmon i drevet og der sider ikke nogen disketter i floppydrevet.
Avatar billede cybles Nybegynder
20. juni 1999 - 18:40 #4
2 : Start maskinen fra en system diskette se om dit operativ system ligger på maskinen.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 18:52 #5
hvornår har det sidst virket? kan det tænkes at være en CIH?

lige meget hvad, så kan du (hvis harddisken er ok) starte fra en startdiskette og skrive "sys c:" i DOS

hvis altså sys kommandoen er på disketten
Avatar billede gosche Nybegynder
21. juni 1999 - 05:46 #6
Mihi, ud fra det som du har skrevet, så er der kun fdisk tilbage.. Med tag lige at prøve at lave en  FDISK  /MBR  ved dette her laver du en ny bootsector, det kan være det hjælper, og nej du går ikke ind og ødelægger noget af det der er på harddisken, du laver bare en ny bootsector. Hvis dette dog ikke virker, så er der nok kun en almindelig FDISK tilbage, hvor du sletter den gamle partition og så opretter en ny, for derefter at formaterer den..
Avatar billede mihi Nybegynder
21. juni 1999 - 13:04 #7
Jeg takker for svarene, men må jo nok fdiske.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juni 1999 - 14:28 #8
du behøver ikke at slette din hd
Avatar billede gessner Nybegynder
21. juni 1999 - 21:32 #9
jeg søger stadig efter hjælp til at få min genius mus til at køre optimalt.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juni 1999 - 21:48 #10
hvorfor fanden svarer du så her? er du hjernelam?
Avatar billede cyberfox Nybegynder
22. juni 1999 - 02:29 #11

< ligger flad på gulvet af grin :)
Avatar billede mihi Nybegynder
23. juni 1999 - 12:40 #12
Jeg har fdisket (nu kan jeg så ikke finde cd-romdrevet!). Men ellers tak.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:43 #13
hhmmmmmmm er det her ikke ret fake agtigt?

gessner>> du skal give dine point tilbage til mihi
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juni 1999 - 02:49 #14
hallo
Avatar billede hamderper Nybegynder
02. juli 1999 - 11:22 #15
husk at angive aktiv partition og formatere efter genstart