Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 09:30 Der er 45 kommentarer og
3 løsninger

Hvad med nu ???

Hej alle..!

Hmm..Så har jeg lavet det om igen ! (http://www.eksperten.dk/spm/197565)

Hvad synes i så nu, jeg mener ikke designet da designet jo ikke rigtigt er mit. Men resten ???

www.pcdisken.webbyen.dk

Tak
S.B.A
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 09:49 #1
Velkommen til PCdisken. Har "du" problemer med "din" computer eller
skal "du" have sat et netværk op? så er "du" kommet til det rette sted, vi tilbyder at hjælpe "dem" med næsten alt indenfor IT.

Bor "du" i nærheden af Gladsaxe kommune, så køre vi ud til "Dem" og får løst problemet.
"De" kan finde vores telefon nummer som vi kan kontaktes på inde under menupunktet
"Kontakt os".

Har "De" yderligere spørgsmål kan "de" sende deres spørgsmål til os via E-mail, vores E-mail adresse kan "de" finde på Kontakt siden.

vær konsekvent hvad angår brugen af de eller du, og jeg vil nok foreslå du, da de ofte virker som påtaget høflighed, hvilket nærmest er værre end uhøflighed.

De der horisontalt scrollende overskrifter er altså ikk lige det fedeste hvis man skal tage jer som et seriøst firma.

Og så helt generelt vil jeg foreslå at i laver jeres eget design. Det virker lidt uproffessionelt med sådan et halvvejs subnet design der.
Men held og lykke med det da :)

POPCORN'et :)
http://www.fotx.net/phunkypopcorn
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 09:50 #2
skulle ha været et svar
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 10:00 #3
Hmm..Ok..Hvad synes du så nu ???
Avatar billede knarf Nybegynder
14. april 2002 - 10:04 #4
jeg syntes ikke den ser så prof ud. og hvis jeg skulle at lavet noget med it ville jeg nok kigge efter nogle der lignede at de kunne deres kram.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 10:04 #5
meget bedre.

så fortsætter vi bare lige med et par kritikpunkter mere :)
(gør det jo kun for at hjælpe - så jeg håber at du ka holde til det)

Baggrundsfarven er for kraftig - find på et eller andet lidt mere diskret, og det behøver bestemt ikke at være blå.

Fonten burde nok være den samme over det hele, og der er bestemt ingen grund til at den skal være så stor.

POPCORN'et :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 10:06 #6
knarf: det er jo oss derfor at han får hjælp her ikk :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 10:08 #7
phunky >>> jeg kan gody holde til det !!..Du sviner den bare til som du vil så længe du hjælper :)..Bliv ved ;)
Avatar billede knarf Nybegynder
14. april 2002 - 10:09 #8
POPCORN>> ja det ved jeg da godt... hvorfor tror du da at jeg skriver???
Avatar billede knarf Nybegynder
14. april 2002 - 10:10 #9
POPCORN>> lidt kritik skader vel heller ikk... i stedet for at du sidder og ruser ham til skyerne for at få nogle point
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 10:15 #10
knarf: syns nu heller ikk det er hvad jeg gør... havde bare lige lidt svært ved at se det konstruktive i dit indlæg - derfor min lille sidebemærkning - men har fanget den nu *sorry*
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 10:16 #11
phunky >>> Ok nu har jef lavet det om med skriften og det :)..Farven har jeg kun lavet om på forsiden for at høre hvad du synes om den !..Hvis du synes om den sætter jeg den ud på de andre sider også !...

Tak fordi du hjælper !
Avatar billede knarf Nybegynder
14. april 2002 - 10:17 #12
Phunky>> helt i orden du :))
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 10:23 #13
ka det egentlig ikke lade sig gøre at lave en menu selv på webbyen? eller skal man bruge den der? for helt prof kommer det aldrig til at se ud med den.

Nå men ka du ikk lige prøve at lave baggrunden i begge frames ca samme farve som menupunkternes baggrund?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 10:24 #14
jo man kan godt lave sin egen menu.. :)....
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 10:25 #15
#556582 er koden til farven vist
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 10:28 #16
ok... Kig nu >>> www.pcdisken.webbyen.dk
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 10:28 #17
så syns jeg du skulle lave dit eget menu design istedet :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 10:31 #18
syns det ser meget pænere ud
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 10:31 #19
ok...Hmm..prøver lige det med menu.. 2sek
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 10:35 #20
Hmm..hvad synes du nu ?
Avatar billede ice Nybegynder
14. april 2002 - 10:43 #21
Din tekst er lidt rodet, på 1152x864, måske skulle du centrere det i en table, og så optimere det til f.eks. 800x600 så du har alle med :), din menu kunne også godt ligge i bunden og måske følge med, når man scrollede ned. Bare en tanke, kender ikke koden til det, meeen det er der helt sikkert nogle hundrede der gør herinde :)
Avatar billede answermaster Nybegynder
14. april 2002 - 10:57 #22
Blander mig lige..

* Du skulle lave forgrundsfarven på teksten hvid, eller en anden lys farve
* Overskrifen "PC disken" skulle være en anden skrift type, mere blød!
* Der skulle stå noget mere om jeg. Hvor mange er i. Hvor gamle er i. Hvor dygtige er i.

Har fulgt jeg fra jeres første spm. til nu, og ser hvordan det udvikler sig. Det skal nok blive stort!!

/Answer
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 11:13 #23
answermaster >> Har fulgt jeg fra jeres første spm. til nu, og ser hvordan det udvikler sig. Det skal nok blive stort!! <<<< Jo tak, det håber vi også på !...

Hvor gamle vi er ?
Det står under menupunktet "Hvem er vi" det står også lidt om os.
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2002 - 11:34 #24
Ville hjælp at samle tingene lidt så du får lidt luft omkring teksten f.eks som du ser her http://www.dtpkursus.dk/eksperten/pcbyen.html.
Jeg har ikke taget stilling til farve eller skrifttype på din tekst. Blot for at vise princippet med lidt mere luft.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. april 2002 - 12:21 #25
Alle sider:
    Der er næsten ingen afstand imellem menuen det der står i hovedrammen. Lav noget margin
    Den gråblå baggrund under menupunkterne passer pænt med tekstfarven i "Webbyen.dk" ovenover. Men ellers ser det ikke ud til i har prøvet at passe sidens farver sammen med dem i webbyens logo. Det skulle i tag og gøre.
    Teksterne i menyen er med meget lille font i forhold til resten, stræb mod at teksten skal se nogenlunde ens ud over hele siden. læg også lidt margin ind omkring menyteksterne så første bogstav ikke står og læner sig til den blå kant foran.

Forsiden:
    De der 3 bannere ser noget 'hjemmelavede' ud, og der er slet ikke noget system i hvordan de står. I kan styre en masse ved at lave tabeller hvor i så arrangerer de ting der er på siden.

Hvem er vi:
    Dejligt. en klar og enkel side og uden at i prøver at bilde nogen noget ind. På den anden side fortæller den side også at jeres priser nok er lidt i overkanten. Kan i virkelig klare det hvis en virus har snavet i systemfilerne så kundens windows95 er blevet ustabilt?

kontakt os:
    Det der Zap-Zone banner er direkte ulækkert, har de ikke et bedre i kan få lov at bruge istedet?
    Siden er skæv. med al teksten ude i den ene side og bart i den anden. prøv at fordele det lidt så det bliver et pænere 'billede'.

Priser:
    I er lovlig dyre. Siden giver ikke indtryk af at i kan levere den kvalitet priserne lover.
    I ER gode, der er blot en del at få orden i endnu.

Hvem står bag:
    Det er lidt i overkanten med både "Hvem er vi?" og "Hvem står bag??". Kunne de to sider ikke slåa sammen til een.
    Til gengæld kunne i så udvide siden med en side med eksempler på problemer i har klaret osv. så man får lidt klarere indtryk af hvad i kan.
    2 ?-tegn efter hinanden er noget chat-plat fis. Gør det aldrig.

mvh JakobA
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 14:18 #26
jakoba>> Hmm..ok prøver og lave det om det du siger der.. Og det med priserne kan vi ikke tale om det lidt senere når siden er i orden ??

spe >> prøv og kig på siden nu.. hvad synes du ????

På forhånd Tak
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2002 - 14:23 #27
Det hjælper gevaldigt med mere luft omkring. Det samler de ting der hører sammen til mere naturlige enheder.
Dit logo måtte også gerne få lidt luft omkring sig.

Og så synes jeg godt selve læseteksten måtte være lidt mindre, det vil få det til at virke mere prof.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 14:45 #28
hmm..ok..Hvad synes du så nu ??
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2002 - 14:52 #29
Meget, meget bedre.

Hvis du har mulighed for det var det måske værd at overveje om logoet skulle redesignes med farver der matcher mere til siden.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 14:58 #30
det er IKKE mig der har lavet logoet..(Kan ikke finde ud af det !)..Det er Klas her på Eksperten !
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 15:08 #31
spe >>> prøv kig nu!!.. skal det være samme skreft størrelse på de andre sider ??
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2002 - 15:22 #32
Forsiden ser rigtig fin ud efterhånden.
Og ja jeg synes det skal være samme strift størrellse på de andre sider og også med luft omkring teksten som på forsiden.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 15:22 #33
Hmm..ok nu har jeg lavet det hele !!..hvad synes i nu ??? læs venligst alle sider

På forhånd tak !
Avatar billede qspi-virker-ikke Nybegynder
14. april 2002 - 15:34 #34
Tjaa... vi ligger hårdt ud!

&#9679; Banneret/logo´et hvor der står PCdisken passer ikke rigtigt ind..
&#9679; Brug den samme skrifttype alle steder! Fx Arial
&#9679; Tilbage knapperne nederst på jeres sider, er helt unødvendige..
&#9679; Fjern de kornede hvide "streger" der er over og under menuen!

... ellers ser det meget fornuftigt ud :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 15:42 #35
ok nu er det alle sammen Ariel...Jeg har prøvet med en ny menu !..hvad synes I om det ???
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2002 - 16:31 #36
Din nye menu er bedre end den gamle.

Jeg synes stadig du skal samle teksten på de andre sider lidt mere så du får luft fra teksten og ud til siderne på samme måde som du så nydeligt har fået gjort på forsiden.
Kortere linier virker også bedre end de lange linier. Heller afsnit med 4-5 linier i læsevenlige længder end 2 linier pr. afsnit over hele bredden.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 16:42 #37
synes du da det er for grimt nu ??
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2002 - 17:20 #38
http://www.dtpkursus.dk/eksperten/pcbyen.html ser du et eksempel på hvad jeg mener med kortere linier og mere luft.
I eksemplet har jeg også gjort eksperten-banneret noget mindre.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 17:32 #39
:o)..Hmm..Jeg skal prøve..Vender tilbage !
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 17:45 #40
Ok...Hvad synes du nu ???
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2002 - 21:29 #41
Bedre og hvis du så også får siden med priser samlet på samme måde vil det være rigtig godt :-)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 21:45 #42
spe >>....Du må meget gerne kigge min priser igennem og sige til hvis de er for dyre for vi ved ikke rigtig om de er dyre eller bilige eller hvad de nu er ??
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2002 - 23:40 #43
Umiddelbart synes jeg det lyder billigt.
Konsulentfirmaer tager ofte priser på fra 800 til et par tusinde per time for f.eks netværks opsætning.
Så jeres priser kan I godt være bekendt. Jeg ville dog skrive plus transportudgifter.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. april 2002 - 07:32 #44
hmm...ok..Det må jeg lave i skolen..HeHe....
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. april 2002 - 15:49 #45
Ok.... Synes du siden er god nok nu ???
Avatar billede spe Nybegynder
15. april 2002 - 16:07 #46
Forsiden, siden med priser og siden med kontakt er gode.
Siden med hvem er vi er også blevet bedre men hvad med at lave samme layout som på siden med priser?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. april 2002 - 18:19 #47
spe>> Det skal jeg nok...skal bare lige have noget at spise først..HeHE... ;)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. april 2002 - 12:19 #48
Ok.. I skal have tusind tak for hjælpen.. :-)