Avatar billede luvstruck Nybegynder
14. april 2002 - 02:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP og sambar

Hvordan kan det være at jeg kan få bygget en sambar server op på mit arbejde, og jeg selv kan se den vi af min browser, men ingen andre kan?
Er det netværket der gør det eller er det xp?
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 02:57 #1
kører den server som en del af et lokalt netværk skal de andre brugere jo vide hvor de skal finde din server..

Hvis deres computere er sat op i en dns kender den dns så din server...

Fortæl lidt eventuel lidt mere..

ZeiDjon
Avatar billede luvstruck Nybegynder
14. april 2002 - 03:05 #2
Den kender godt DNS'en og de andre ved godt hvad de skal kigge efter, men jeg kan ikke engnag få en side frem selv om jeg skriver serverens ip på en anden pc!
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 03:12 #3
Ok... Hvis serveren kører fint som den skal ... så er det et spørgsmål om den kan findes.. jeg spørger lige igen.. kender de andre computers DNS din server altså når de taster serverens ip kan den så "route" dem videre så de rammer din server..

F.eks. hvis de søger på nettet så sender dnsèn dem jo videre ud på nettet hvis den ikke kender vejen..

Din server skal jo være registreret i dnsèn

Har du tilladt anynom adgang(eller har de tiladelse til at se/komme ind på serveren).

ZeiDjon
Avatar billede luvstruck Nybegynder
14. april 2002 - 03:18 #4
Skal man give retigheder i XP til at man skal kunne komme ind på webserveren?....og de andres pc'er bliver routet fint der hen.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 03:44 #5
My browser doesn't connect to the server. How can I test the server ?
The first place to look when something appears wrong with the server is in the log/server.log file. (Note: The unusual file names and line numbers that appear with error messages are part of the Sambar Server debugging environment).

The other option is to telnet to the server (which is on port 80 by default) and request the home page. Once connected via telnet (make sure to turn on local echo on your telnet client), type GET / and press return twice. The server should return the home page in response.

Såvidt jeg ved uden at være ekspert så er sambar noget der ligner internet information server fra microsoft og der skal man have adgang hvis det er på et internt net kan man lade nogen have adgang til forskellige dele af sitet.. men skal folk ude fra nettet have adgang skal man give anynom acces...

Der er også dette link..

http://www.sambar.com/syshelp/faq.htm

Hvor du måske kan få lidt mere info..

ZeiDjon
Avatar billede luvstruck Nybegynder
14. april 2002 - 03:55 #6
fandt ud af det....sorry ingen af de ting. Men mange tak for hjælpen. Jeg fandt ud af at der er en firewall på XP som blockere for nået trafik. Lige som i Linux!
Thx
Avatar billede luvstruck Nybegynder
14. april 2002 - 03:56 #7
Men hvis du vil havde points så bare skriv et svar og du vil få dem!
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 03:59 #8
Nej hehe det er ok.. jeg jeg fandt jo ikke svaret.. ellers mange tak

ZeiDjon
Avatar billede luvstruck Nybegynder
14. april 2002 - 04:06 #9
Så lidt då hjælp jo aligevel....Jeg kom i tanke om sikkerhed, begrund af det du sagde med XP!
Avatar billede luvstruck Nybegynder
14. april 2002 - 04:06 #10
Slut