Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:41 Der er 23 kommentarer

Min lorte comp... Den gaar kold..

hejsa... nu er jeg snart ved at smide min comp.. ud af vinduet... for den gaar hele tiden kold naar jeg spiller action spil... men ikke i windows.. hvad kan jeg g0re ?

Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 01:42 #1
går kold => ???
fryser den, får du blå skærm??

kunne evt. tyde på dårlige driver til grafikkortet!
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:43 #2
den fryser bare... ikke nogen blaa skaerm... jeg har GeForce 4 mx 440.. med en driver der hedder 28.32...
Avatar billede Beach Mester
14. april 2002 - 01:43 #3
Give mig adressen, så skal jeg nok afhente den. Det er nemlig fy fy at smide en comp. ud af vinduet:-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. april 2002 - 01:44 #4
ja man kan gøre meget ..
jeg ville personligt starte med en ren instalation af mit OS og flashe min bios med den nyeste version hvis der var en ny ..

derefter ville jeg hente de nyeste drivere til ALT
og hente service packs/updates ect ..
og så ville jeg være meget kræsen med hvad jeg instalerede af software ect ..
det har altid virket her.. og jeg har haft mange venner der er kommet forbi med en ustabil computer og har fået en stabil en igen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 01:44 #5
hvilket styresystem?

når den bare fryser, så kunne det tyde på at den er for varm..
ved du hvor varm din PC er (CPU, grafikkort)
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:45 #6
loadet... har jeg snart pr0vet 5 gange...
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:45 #7
jeg har Winxp.. f0r havde jeg Win2k.. og det er det samme..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 01:46 #8
kunne lyde som et varme problem!
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:46 #9
min cpu er omkring.. 30 grader.. naesten hele tiden
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. april 2002 - 01:49 #10
og din bios er den nyeste ? ..
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:49 #11
har SiS k7s5a.. har vidst ikke opdateret den..
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:49 #12
link ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 01:50 #13
hvad med resten af din PC? ved du ca hvor varmt det er inde i kabinettet eller om grafikkortet bliver for varmt!

det kunne jo evt. lyde som det blive for varmt!
Hvilket mærke er det?
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:50 #14
grafikkort ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 01:52 #15
ja hvilket mærke er grafikkortet, asus?

har du nogen ide om hvor varmt dit grafikkort er?
Avatar billede zonem Nybegynder
14. april 2002 - 01:53 #16
mit Grafikkort er et Chaintech... naeh... det har jeg faktisk ikke.. hvordan kan jeg se det
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. april 2002 - 01:59 #17
K7S5A V1.x  WITHOUT LAN ONBOARD
jeg vil foreslå dig at prøve den nyeste bios ..

Bios V.02/02/06 Release Date: 02/27/2002
ftp://210.17.18.13/bios/s5a020206.exe

K7S5A V1.x  WITH LAN ONBOARD
V.02/02/06 Release Date: 02/27/2002
ftp://210.17.18.13/bios/s5a020206lan.exe
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
14. april 2002 - 02:42 #18
Problemet opstår altså på 2 rene installationer af 2 forskellige operativsystemer med de nyeste drivere?!

Det lyder som et hardware problem, måske er dit grafikkort defekt!
Prøv det på en anden computer.
Avatar billede hyperdad Nybegynder
14. april 2002 - 12:06 #19
Jeg har prøvet noget lignende på min Compaq 7450.
Problemet løste jeg ved at hente de absolut kun nødvendige drivere, fra de to installations cd-rom der medfølger, for at få maskinen til at køre. Formaterede, installerede Windows 98.2 samt de nødvendige drivere, hentede de resterende drivere på nettet.
Så er du fri for Compaq`s egne små fiffige påfund, din maskine kører nu næsten som en "Bambus", jeg har ikke haft problemer siden jeg gjorde overstående.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 13:25 #20
Jeg kender zonem irl, og jeg har været med problemerne fra start.

Det startede med, at den begyndte uhæmmet at gå kold i spil i Windows 2000 med et GeForce 2 Pro og et SB 4.1 Digital lydkort, hvorefter han tror det er lydkortet, så han investerer i et Audigy kort, og nej, det hjalp ikke.

Før dette har han så også købt et GeForce 4 MX 440 fra Chaintech, og problemet fortsatte. I aftes installerede vi så Windows XP på hans maskine, men lige lidt hjalp det. Den blev ved. Der er onboard LAN på hans mobo, så det er vel den sidste af de muligheder der er på de 2 links vi skal bruge, right?

Jeg vil prøve at flashe den, men er det ikke bare at smide .exe filen på et diskette, boote på en bootdisk, og så køre filen?

Eller?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
14. april 2002 - 13:29 #21
Nej du skal hente Bios Updaten .. hente flash utility , afhængig af om det er Award eller AMI det ved du selv .. men i så fald henter du den og ligger den overpå en diskette sammen med bios updaten .. og laver en Windows Start diskette .. der er som regel en readme fil i bios updaten.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 13:35 #22
Linket med BIOSen virker ikke! :(
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. april 2002 - 17:25 #23
så find dem på google